Kako je pandemija unapredila Internet trgovinu u Srbiji | PC Press
Top50 2024

Kako je pandemija unapredila Internet trgovinu u Srbiji

Uvećana tražnja za sportskom i fitnes opremom tokom vanrednog stanja je rezultirala rekordnom prodajom na sajtu PlanetaSport.rs, što u značajnoj meri povećava učešće online prodaje u celokupnom rezultatu kompanije. Kako se stiglo do ovih rezultata?

PCPress.rs Image

Ozbiljna zdravstvena kriza koja je zahvatila čitav svet, a koja i dalje traje, u mnogome je izmenila kako navike i ponašanje potrošača, tako i organizaciju i poslovanje kompanija. Prema podacima Narodne banke Srbije, broj dinarskih transakcija karticama na Internetu u prvom i drugom kvartalu 2020. godine porastao je za 95%, a vrednost istih za 64%, u odnosu na isti period prethodne godine. Internet prodavnice se potajno nadaju da će pomenute navike kupcima ostati, kao i da će se način razmišljanja kupaca u vezi Internet trgovine u Srbiji trajno promeniti.

Rekordi na sajtu

Uvećana tražnja za sportskom i fitnes opremom tokom vanrednog stanja je zabeležila rekordne prodaje na sajtu PlanetaSport.rs i u značajnoj meri povećala učešće online prodaje u celokupnom rezultatu kompanije. To je rezultat dugogodišnjeg ulaganja kompanije u digitalizaciju i sektor Internet prodaje, koji je sada položio svoj najvažniji test.

Pročitajte i:  Premijerno predstavljen VitoSurveys - poslovni alat za upravljanje anketama

Izborom proverene platforme za internet trgovinu – izabran je Magento – kao i implementacijom SalesForce CRM platforme, kompanija PlanetaSport je značajno modernizovala svoj e‑commerce i marketing tim najkvalitetnijim alatima dostupnim u svetu danas. Na taj način je jasno postavila temelje za rast i razvoj kompanijskog sektora Internet prodaje.

Internet prodavnice se potajno nadaju da će pomenute navike kupcima ostati, kao i da će se način razmišljanja kupaca u vezi Internet trgovine u Srbiji trajno promeniti

Mi u Planeti Sport stavljamo kupca u prvi plan i zaokružujući omnichannel pristup, našim kupcima pružamo vrhunsko korisničko iskustvo. U odnosu na zastareli multichannel, prednost omnichannel pristupa je u tome što se vezuje za kupca i za istog stvara jedinstveno korisničko iskustvo. Ova strategija omogućava kupcima pristup informacijama o proizvodima, porudžbinama i kupovini u realnom vremenu, gde i kad god žele, bez obzira na kanal koji se koristi. Takođe, omnichannel omogućava brendovima da premoste jaz između online i offline kupovine.

Stari multichannel pristup se fokusira na proizvod i omogućava kupcima da koriste jedan od kanala za kupovinu proizvoda: u prodavnici, na mobilnom uređaju, na tabletu ili računaru… Ti kanali nisu povezani jedan sa drugim, a neretko su u pitanju različita odeljenja u istoj kompaniji, koja međusobno ne dele podatke.

Pročitajte i:  DOJ predlaže prinudnu prodaju Chrome

Jedna od novina za naše online kupce jeste povrat artikala kupljenih putem sajta u bilo koju od devedeset PlanetaSport prodavnica širom zemlje. Drugim rečima, kupac nakon kupovine na planetasport.rs, ukoliko iz bilo kog razloga nije zadovoljan proizvodom, u roku od 14 dana, nekorišćen proizvod može vratiti u bilo koju PlanetaSport prodavnicu i biće mu refundiran novac. Želimo da se naši kupci osećaju komforno u toku kupovine, ali i zadovoljno nakon kupovine.

Edukacija će održati trend rasta

Planeta Sport aktivno ulaže u edukaciju, kako svojih kupaca, tako i zaposlenih. Svaka novina koja je implementirana za kupce je propraćena edukativnim tekstovima i detaljnim uputstvima za korišćenje, sa ciljem da se kupac upozna sa svim novinama. U prilog tome govori i podatak da je Planeta Sport aktivni član E‑commerce Asocijacije Srbije, gde se trudimo da edukaciju celokupnog e‑commerce ekosistema podignemo na viši nivo.

PCPress.rs Image

Ono što je pre marta bilo nezamislivo jeste da Internet „preko noći“ postane jedan od primarnih kanala komunikacije, informisanja, ali i kupovine i prodaje kod nas.

Pročitajte i:  Xiaomi drugi u globalnoj prodaji

Činjenica je da je pandemija direktno uticala na ekspanziju Internet trgovine u Srbiji. Sada je na nama da napravimo detaljnu analizu, izvučemo pouke iz pandemije i kreiramo još kvalitetnije korisničko iskustvo za sve naše kupce, sa ciljem da se svi novoregistrovani kupci zadrže i postanu redovni, a da Internet trgovina i dalje raste.

Autor: Ivan Tanasković, Head of E-Commerce u kompaniji Planeta Sport

Korisna adresa: planetasport.rs

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , ,