Koliko košta prelazak na crveno?
Dok kazne za prekršaje u saobraćaju funkcionišu tako što se za neki prestup izdvoji određena suma novca, te se vlasti nadaju da će onaj koji je u prestupu uhvaćen sledeći put dobro razmisliti pre nego što ugrozi sopstveni, te život drugih, neka druga rešenja podsećaju da je u igri mnogo više od novca.
Na teritoriji Pariza svake godine u saobraćajnim nesrećama nastrada oko 4.500 hiljade pešaka, te su vlasti odlučile da preduzmu određene korake kako bi podsetile javnost da i najmanja greška može da ima fatalne posledice, i osmislile način da pešake koji prelaze ulicu na crveno podsete o ishodu koji bi ta greška mogla da ima.
Sistem funkcioniše prilično jednostavno, a zahvaljujući virtuelnom bilbordu, koji simulira zvuke kočenja automobila svaki put kad neko pokuša da pređe ulicu kada je na semaforu upaljeno crveno svetlo. I tu nije kraj – bilbord automatski snima fotografije onih koji naprave prekršaj, te se ove pojavljuju na bilbordu, a sa porukom „Ne rizikuj susret sa smrću“. Na kraju, ništa nam ne može preneti poruku bolje od sopstvenog lica.