Top50 2024

Konferencija o obrazovanju u 21. veku

Održana je onlajn konferencija o značaju neformalne edukacije sa fokusom na poštovanje nacionalne i rodne jednakosti, kao i povećanju mogućnosti digitalne pismenosti dece, naročito onom iz marginalizovanih grupa. Konferencija je organizovana u okviru projekta „Učenje za 21. vek” koji je u prethodnih godinu i po dana realizovao Startit u partnerstvu sa Dečijim fondom Ujedinjenih nacija u Srbiji (UNICEF).

PCPress.rs Image

Primer dobre prakse udruživanja

Konferenciju su otvorile ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić i direktorka UNICEF-a u Srbiji, Deyana Kostadinova. U obraćanju na skupu, ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić, je rekla da sa velikim zadovoljstvom pozdravlja saradnju Startita i UNICEF-a, kao i sam projekat.

„Realizacija projekta „Učenje za 21. vek“ je omogućila ne samo uključivanje posebno ugrožene dece u digitalne tokove, već je i pružila sjajan primer dobre prakse udruživanja sa ciljem pružanja podrške i zaštite našim najmlađim sugrađanima. Do potpune primene savremenog formalnog obrazovanja koji nam je ultimativnih cilj, svakako je važno sprovođenje radionica, projekata i drugih oblika neformalnog obrazovanja, kako bi digitalni jaz što pre bio prevaziđen i kako bi sva naša deca dobila priliku za uspešan razvoj svojih interesovanja i talenata. ”

Pročitajte i:  SEEDIG 9 u Beogradu

Projekat je imao poseban fokus na decu iz marginalizovanih grupa, koja u svakodnevnom životu nemaju priliku da dođu u dodir sa savremenim tehnologijama.

PCPress.rs Image

„Digitalne veštine su danas priznate kao osnovne veštine, jer predstavljaju osnovu za funkcionalno digitalno društvo i ekonomiju. UNICEF radi sa Vladom Republike Srbije da obezbedi da deca i mladi, posebno oni koji su marginalizovani, imaju pristup obrazovanju i obukama za veštine koje su važne za zapošljavanje kako bi mogli da budu uključeni u društvo kao aktivni građani” , rekla je direktorka UNICEF-a u Srbiji Deyana Kostadinova.

Projekat od velikog značaja

U projektu „Učenje za 21. vek” učestvovalo je više od 1.450 dece uzrasta od 11 do 14 godina koja su prošla kroz 104 trodnevna treninga, a program je realizovan u 20 naseljenih mesta i gradova širom Srbije. Zbog tradicionalno manje zastupljenosti žena u oblastima nauke, tehnologije, inženjerstva i matematike veliki značaj ovog projekta ima i činjenica da su u programu učestvovale 883 devojčice, što predstavalja više od polovine učesnika projekta (61,06 odsto). Učešćem na treninzima deca su imala priliku da se na zabavan način upoznaju sa novim tehnologijama, kao i sa osnovama programiranja, kodiranja i robotike.

Pročitajte i:  Učenik kažnjen zato što je koristio AI, roditelji tužili školu

PCPress.rs Image

Na završnom događaju projekta održana je i panel diskusija na temu „Doprinos neformalnog obrazovanja razvoju digitalnih kompetencija mladih: kako prevazići rodne razlike?”, na kojoj su učestovali dr Dobrinka Kuzmanović, docentkinja na Filološkom fakultetu u Beogradu, Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti, Stanislava Vučković, rukovoditeljka programa za razvoj mladih i adolescenata UNICEF-a u Srbiji, Branko Krsmanović, saradnik za podršku startap kompanijama u NTP-u Niš i Ranko Trifković, edukator.

Panelisti su se složili da deca brže i lakše stiču nova znanja i veštine kroz neformalno obrazovanje i programe ovog tipa, jer im je ovakav pristup učenju kroz igru, interesantniji i pruža priliku da na licu mesta primene stečeno znanje. Izuzetno je važno i što su deca iz svih sredina  besplatnim programima imala, i imaće priliku da se digitalno opismene, steknu algoritamski način razmišljanja, nauče osnove programiranja, kao i da na taj način razbiju brojne barijere koje dovode do razvijanja kreatorstva, čime postaju kreatori sadržaja, a ne isključivo konzumenti. Kako su panelisti zaključili digitalna, tačnije tehnološka pismenost je nova pismenost, čime će deca koja je steknu u budućnosti biti u prednosti.

Na priloženom videu možete pogledati snimak kompletne konferencije!

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , ,