LG Chem protiv požara baterija
LG Chem je objavio da je njihov tim za istraživanje i razvoj tehnologije platforme razvio bezbednosni ojačan sloj (SRL), koji je osetljiv na temperaturu, materijal dizajniran da suzbije toplotni beg. U saradnji sa timom profesora Lee Minaha iz Odeljenja za inženjerstvo baterija u POSTECH-u, materijal je analiziran, dok je provera bezbednosti sprovedena u partnerstvu sa LG Energy Solution. Nalazi istraživanja objavljeni su onlajn u septembarskom izdanju Nature Communications, jednog od vodećih svetskih naučnih časopisa.
Materijal za suzbijanje toplotnog bekstva koji je razvio LG Chem je kompozitni materijal koji menja svoj električni otpor na osnovu temperature, delujući kao „osigurač“ koji blokira protok električne energije u ranim fazama pregrevanja.
Istraživački tim je napravio ovaj materijal za suzbijanje toplotnog beženja u obliku tankog sloja, debljine samo 1 mikrometar (1 mm) – oko stotog dela debljine ljudske kose – koji se nalazi između katodnog sloja i kolektora struje (aluminijumska folija koja deluje kao elektronski put) u bateriji. Kada temperatura baterije poraste iznad normalnog opsega, između 90°C i 130°C, materijal reaguje na toplotu, menjajući svoju molekularnu strukturu i efikasno potiskujući protok struje.
Ovaj materijal za suzbijanje toplotnog bekstva veoma je osetljiv na temperaturu, sa njegovim električnim otporom koji se povećava za 5.000 oma (Ō) za svaki porast temperature od 1°C. Maksimalni otpor materijala je preko 1000 puta veći nego na normalnim temperaturama, a takođe ima reverzibilnost, što znači da se otpor smanjuje i vraća u prvobitno stanje, omogućavajući struji da ponovo teče normalno kada temperatura padne.
Termički beg, vodeći uzrok požara akumulatora električnih vozila, nastaje kada katoda i anoda unutar baterije nenamerno dođu u direktan kontakt, uzrokujući kratki spoj i stvaranje toplote. U roku od nekoliko sekundi, temperatura može porasti na skoro 1.000°C, što dovodi do požara. Očekuje se da će materijal za suzbijanje toplotnog beženja biti efikasan u sprečavanju požara tako što brzo blokira put reakcije u ranim fazama pregrevanja.
I u testovima na udar i penetraciju baterije, baterije opremljene materijalom za suzbijanje toplotnog beženja ili se uopšte nisu zapalile ili su ugasile plamen ubrzo nakon što se pojavio, sprečavajući potpuno izbijanje toplote.
Izvor: autotech.news