Lošiji rad starijih iPhone modela – taktika ili prilagođavanje novim modelima
Uspeh, te vrednost pojedinca, ili društva u celini, je u vreme kapitalizma usko povezan sa sposobnošću da se proda ili kupi određeni proizvod. U takvoj atmosferi ne iznenađuje što neki sumnjaju da Apple taktizira kada su u update-ovi, te funkcionalnost starih iPhone modela u pitanju. Razlog je, kako kažu, jasan – potrebno je stimulisati potrošače u smeru kupovine novih modela.
Pretpostavlja se da je to što iPhone 6 i 7 u poslednje vreme ne funkcionišu punim kapacitetom, deo taktike kompanije Apple, koja, navodno, nove iPhone modele ne prodaje kako se očekivalo. Istraživanje, koje je sprovedeno na univerzitetu Harvard, pokazuje da je broj pretraga u Google-ovom pretraživaču za problem “iPhone slow” porastao nešto malo pre nego što su se pojavili novi modeli, i to svaki put pred izlazak nove generacije. Istraživanje je inicirala studentkinja Laura Trucco, koja je prethodno zaključila da uoči pojave novog Samsung modela nije bilo povećanog broja pretraga za “Samsung Galaxy slow”.
Profesor sa univerziteta Harvard, Sendhil Mullainthan, kaže da, iako je u interesu kompanije Apple da se proda što više novih modela, postoje određene inicijative da se spreči loše funkcionisanje prethodnih modela. Ona je dodala da sporiji rad starijih iPhone modela nije deo mračnog marketinga, već se jednostavno radi o tome da se operativni sistemi optimizuju za novi hardver.
Izvor: Unilad
Dokazano je da Apple modifikuje operativni sistem na starij modelima tako da ono zaista radi lošije.