Marketinški rat: Disney zabranio Netflix reklame
Mnogo je onih koji veruju da bi Disney+ mogao da ugrozi Netflix, a uprkos tome što se radi o novom servisu. Naime, Disney raspolaže programima koji su kreirani u prethodnih 90 godina, što je velika prednost u svetu oštre konkurencije i konstantne gladi za sadržajima koji imaju istoriju, te hrane nostalgična osećanja. Okršaj između dve platforme se u poslednje vreme dodatno pooštrio, te prerastao u marketinški sukob sa potencijalno ozbiljnim posledicama.
Kako tvrde oni koji su u toku sa situacijom, Walt Disney Co. zabranio je sve Netflix reklame na svojim mrežama, što je siguran znak da se sukob razvija, te da su obe strane ozbiljne kada je u pitanju borba za pretplatnike. Disney je spreman da u narednih godinu dana potroši na stotine miliona dolara na marketing, a kako bi privukao korisnike i ugrozio svog najvećeg rivala. Netflix je, sa druge strane, tokom 2018. godine potrošio 1,8 milijardi dolara na oglašavanje, što znači da se radi o ozbiljnom igraču koji je spreman za pooštravanje marketinških strategija. Disney, u čijem su vlasništvu i ABC i Freeform, je još ranije najavio da neće prihvatati reklame rivalskih servisa, ali je kasnije postignut dogovor sa svim kompanijama osim Netflix-a. Na takvu odluku se došlo zbog toga što Netflix u svojim programima ne prikazuje reklame, što znači da ne bi mogao da uzvrati istom merom.
To što je Disney zabranio Netflix reklame predstavlja značajan preokret, budući da odluka ukazuje na to da se atmosfera menja, te da će sve više kompanija postati deo ovog sukoba, a zbog toga što mnoge televizijske kuće već planiraju pokretanje sopstvenih servisa, pa samim tim i pooštravanje konkurencije. Disney streaming servis sa radom počinje u novembru, a sa programima koji su u vezi sa franšizama kao što su Star Wars i Marvel. U isto vreme kreće i Apple TV+, dok sledeće godine stižu i servisi Peacock i HBO Max, te bi 2020. mogla da postane pravo streaming bojno polje.
Izvor: The Wall Street Journal