Microsoft kupuje Activision za 68,7 milijardi dolara
Microsoft je najavio kupovinu giganta video igara Activision Blizzard za ugovor vredan 68,7 milijardi dolara.
Akcije Activision-a su porasle za oko 37 odsto na tržištu pre nego što su zaustavljene nakon što je Wall Street Journal prvi objavio dogovor između dve kompanije.
Takođe, akcije Microsoft-a pale su za više od 2 odsto nakon objave. Ovo bi bila najveća Microsoft-ova akvizicija do sada, nakon kupovine LinkedIn-a 2016. godine za 26,2 milijarde dolara.
Activision, koji je poznat po popularnim igrama kao što su Call of Duty i Tony Hawk’s Pro Skater, bio je zaglavljen u kontroverzama poslednjih nekoliko meseci nakon izveštaja o seksualnom nedoličnom ponašanju i uznemiravanju među rukovodiocima kompanije. U ponedeljak je Activision saopštio da je otpustio desetine rukovodilaca nakon istrage.
Izvršni direktor Activision-a Bobby Kotick, koji se suočio sa pozivima da podnese ostavku zbog kulturnih problema u svojoj kompaniji, ostaće izvršni direktor tokom tranzicije. Microsoft je rekao da će Activision kao kompanija izveštavati Majkrosoft-ovog Xbox šefa Phil Spencer-a nakon zaključenja ugovora, što implicira da bi Kotick mogao da ode nakon tranzicije. Microsoft je rekao da očekuje da će zaključiti posao u fiskalnoj 2023. godini.
Microsoft sigurno ima dugoročnu viziju
Sigurno je da je Microsoft postao agresivniji u poslu sa igrama u poslednjih nekoliko godina. Kupio je Minecraft proizvođača Mojang za 2,5 milijardi dolara 2014.godine. Prošle godine, Microsoft je završio kupovinu Bethesda-e, proizvođača igara za 7,5 milijardi dolara.
Kompanija sigurno ima dugoročnu viziju jer se takmiči sa Metom u izgradnji tehnologija za stvaranje virtuelnog sveta zvanog metaverzum. Obzirom da je, izvršni direktor Microsoft-a Satya Nadella bio je prvi izvršni direktor Big Tech-a koji je javno priznao vrednost metaverzuma, mesecima pre Mark-a Zuckerberg-a.
„Kada razmišljamo o našoj viziji šta metaverzum može biti, verujemo da neće postojati jedan, centralizovani metaverzum“, rekao je Nadella. To bi značilo da Nadella vidi priliku za mnoge proizvođače softvera da u budućnosti stvore mnogo različitih virtuelnih svetova, umesto da jedna dominantna kompanija kontroliše većinu aktivnosti.
Uz to, obe kompanije su se fokusirale na sadašnjost prilikom objavljivanja ugovora, sa naglaskom na snagu Activision-a u mobilnim igrama. Takođe, Activision poseduje Candy Crush, jednu od najpopularnijih i najunosnijih mobilnih igara. Takođe su istakli priliku za unakrsnu promociju popularnih gejming franšiza obe kompanije, kao što su Microsoft-ov Halo i Activision-ov World of Warcraft.
„Poslednje dve godine posebno su pokazale koliko su igre kritične da pomognu ljudima da održe osećaj zajedništva i pripadnosti, čak i kada su razdvojeni“, rekao je Nadella u konferencijskom pozivu nakon objave sporazuma. Dodao je da 3 milijarde ljudi širom sveta igra video igrice, što je nagoveštaj ukupnog tržišta na koje računa Microsoft.
Izvor: CNBC