Microsoft smanjuje broj zaposlenih u Xbox-u i Activision Blizzard-u
Na početku 2024.godine već je otpušteno 6.000 ljudi u industriji igara.
U industriji igara je tokom 2023.godine otpušteno oko 9.000 ljudi
Nismo ni ušli u drugi mesec 2024. godine a već je stigla još jedna loša godina za radnike u industriji igara. Microsoft je najnovija kompanija koja je najavila veliku seriju otpuštanja u svojoj gejming diviziji. Kompanija otpušta oko 1.900 radnika iz svojih Xbox, Activision Blizzard i ZeniMax sektora. Sa ovim otpuštanjima ukupan broj otpuštenih radnika u industriji igara u ovoj godini dostigao je 6.000. Prema nekim procenama, u industriji igara je tokom 2023.godine bilo otpušteno oko 9.000 ljudi.
„Dok nastavljamo da koračamo u 2024. godinu, liderstvo Microsoft Gaminga i Activision Blizzarda posvećeno je usklađivanju strategije i izvršnog plana sa održivom strukturom troškova koja će podržati sveobuhvatno rastući posao. Zajedno smo postavili prioritete, identifikovali oblasti preklapanja i obezbedili da smo svi usklađeni u vezi sa najboljim prilikama za rast”, rekao je Phil Spencer, izvršni direktor Microsoft Gaming-a. “Kao deo ovog procesa, doneli smo bolnu odluku. Smanjujemo veličinu naše gejming radne snage. Otpuštamo oko 1.900 radnika od ukupno 22.000 ljudi u našem timu.”
Većina otpuštanja, odnosi se na Activision Blizzard. Pre samo tri meseca Microsoft je konačno završio svoju akviziciju u vrednosti od 68,7 milijardi dolara. Neki zaposleni u Xbox i ZeniMax sektorima takođe će biti pogođeni. Otpuštanja čine oko osam odsto gejming sektora Microsoft-a.
Većina otpuštanja se odnosi na Activision Blizzard
“Ljudi koji su direktno pogođeni ovim smanjenjem imali su važnu ulogu u uspehu Activision Blizzard-a, ZeniMax-a i Xbox sektora. Oni treba da budu ponosni na sve što su postigli”, napisao je Spencer. “Zahvalni smo za svu kreativnost, strast i posvećenost koju su uneli u naše igre, naše igrače i naše kolege. Pružićemo punu podršku onima koji su pogođeni tokom tranzicije. Uključićemo otpremnine koje su informisane lokalnim zakonima o zapošljavanju.”
“Nastavićemo da ulažemo u oblasti koje će podržati rast poslovanja i podržati strategiju donošenja više igara većem broju igrača širom sveta. Iako je ovo težak trenutak za naš tim, ja sam uveren u vašu sposobnost da stvarate i negujete igre, priče i svetove koji okupljaju igrače,” dodao je Spencer.
Među onima koji napuštaju kompaniju je i predsednik Blizzard-a, Mike Ybarra. On napušta kompaniju dobrovoljno. “Želim da zahvalim svima koji odlaze. Hvala im za njihov značajan doprinos Blizzard-u i životima igrača. Ovo je neverovatno težak dan. Moja energija i podrška biće usmereni na sve te neverovatne pojedince pogođene”, naveo je Ybarra.
Otpuštanja su uobičajena nakon velikih spajanja
“Zajednici Blizzard-a želim najavim da je danas moj poslednji dan u Blizzard-u. Vođenje Blizzard-a kroz neverovatan period i biti deo tima, oblikovanje za budućnost koja dolazi, bila je apsolutna čast”, naveo je Ybarra. “Već sam proveo više od 20 godina u Microsoft-u i sa završenim preuzimanjem Activision Blizzard-a, vreme je da ponovo postanem najveći obožavalac Blizzard-a, ali sa strane.”
Matt Booty, predsednik igara i studija Microsoft-a, rekao je osoblju da kompanija planira da imenuje novog predsednika Blizzard-a sledeće nedelje. Jedna od ključnih posledica ove reorganizacije je da je Blizzard-ova igra, kodnog imena Odyssey, otkazana. To bi bio Blizzard-ov ulazak u novi žanr. Međutim, ništa drugo nije otkriveno o projektu od njegove najave pre dve godine. Neki od programera koji su radili na ovoj igri prebačeni su na “jedan od nekoliko obećavajućih novih projekata koje Blizzard razvija”, napisao je Booty.
Prema izveštajima Bloomberg-a, rukovodioci kompanije Blizzard su u određenom trenutku tokom razvoja igre Odyssey, doneli odluku da tim pređe sa korišćenja Unreal Engine na interni engine koji nosi naziv “Synapse“.
Međutim, tehnologija se suviše sporo razvijala. Iako su rane verzije igre dobile pozitivne povratne informacije, trebalo je još nekoliko godina da se igra završi. Na kraju je Activision Blizzard otkazao igru nakon što je, navodno, utvrdio da Synapse nije spreman za široku upotrebu.
Otpuštanja su uobičajena nakon velikih spajanja, posebno kada rukovodioci identifikuju oblasti preklapanja. Često se to vidi na pozicijama na korporativnoj strani, kao što su marketing i ljudski resursi.
Ovo je najveći broj otpuštanja u gejming industriji ove godine
Broj ljudi koji će biti optušteni prevazilazi broj od 1.800 radnika koje otpušta Unity. Twitch i Discord takođe otpuštaju stotine ljudi. Ove nedelje je Riot Games je naveo da smanjuje broj zaposlenih za oko 530 ljudi.
Behaviour Interactive, studio koji stoji iza igre “Dead by Daylight“, Lost Boys Interactive, razvojni studio za igru “Tiny Tina’s Wonderland“, i People Can Fly, tvorci igre “Outriders“, takođe se nalaze među mnogim gejming kompanijama koje su sprovele otpuštanja tokom 2024. godine.
Communications Workers of America (CWA) navodi u saopštenju da nijedan od njegovih članova nije pogođen otpuštanjima. Unija zastupa stotine ljudi u gejming diviziji Microsoft-a, uključujući oko 300 radnika za osiguranje kvaliteta u ZeniMax-u i druge ljude u Raven Software-u.
U junu prošle godine, dok je pokušavao da umiri regulatorne organe i zatvori svoju kupovinu Activision Blizzard-a, Microsoft se obavezao da će zauzeti neutralan stav kada zaposleni koji su pokriveni sporazumom sa CWA izraze interesovanje za pridruživanje sindikatu. Zauzvrat, CWA je podržala planirano spajanje.
Izvor: Engadget