Milijardu 5G pretplatnika do 2023. godine
Peta generacija mobilne mreže, 5G, ima za cilj da obezbedi bržu brzinu prenosa podataka i veći propusni opseg za sve veće nivoe web prometa, a do 2023. godine u svetu će postojati milijardu korisnika 5G tehnologije kroz napredne servise mobilnog interneta, pokazuje nedavno istraživanje Ericsson Mobility Report. Do ovog zaključka došli su i analitičari kompanije CCS Insight.
Trenutno je LTE (Long-Term Evolution) ili 4G na dobrom putu da postane dominantna mobilna tehnologija, a u izveštaju stoji da će do kraja 2023. godine, ova tehnologija imati više od pet i po milijardi korisnika, što predstavlja 85% svetske populacije.
Antonio Pasarela, direktor za tržišta Albanije, Bugarske, Makedonije, Crne Gore i Srbije u kompaniji Ericsson, naglasio je da Srbija prati ovaj trend jer LTE, to jest 4G tehnologija, postaje sve zastupljenija i na domaćem tržištu telekomunikacija i da sva tri operatora kontinuirano rade na njenoj implementaciji. Pasarela je dodao da Srbija radi na usklađivanju regulativnog okvira sa Evropskom unijom i na liberalizaciji tržišnih uslova kako bi se izašlo u susret sve većim i sve sofisticiranijim potrebama korisnika digitalnih tehnologija za brzim i pouzdanim komunikacijama. Naglašavajući da 5G, kao naredna etapa u evoluciji telekomunikacija, predstavlja ogromnu poslovnu priliku za rast tržišta, Pasarela je istakao da kompanija Ericsson radi na implementaciji 5G tehnologije širom sveta, te da će se prve 5G mreže naći u komercijalnoj primeni 2019. godine, dok će 2023. godine, 5G tehnologija pokrivati preko 20 odsto svetskog stanovništva.
Ovakva očekivanja u pogledu implementacije 5G tehnologije su u skladu sa rezultatima izveštaja koji pokazuje da će korišćenje mobilnih podataka preko mobilnih uređaja porasti osam puta do 2023. godine i da će dostići 110 eksabajta mesečno što je jednako pet i po miliona godina strimovanja HD video sadržaja.
Izveštaj takođe pokazuje da će gledanje video sadržaja nastaviti da utiče na rast mobilnog internet sadržaja i da na ovaj trend najveći uticaj imaju mladi milenijalci uzrasta od 15 do 24 godine, koji gledaju dva i po puta više sadržaja nego ljudi stariji od 45 godina.