Murf, startup za sintetički govor, daje glas kreatorima sadržaja svih veličina
Murf sada ima biblioteku od više od 120 glasova veštačke inteligencije sa ljudskim paritetom na 20 jezika.
Startup za tehnologiju sintetičkog govora Murf daje glas, bukvalno, kreatorima sadržaja svih veličina
U sredu je objavio da je prikupio 10 miliona dolara za finansiranje Serije A predvođeno partnerima iz Matrixa. Osnovan u oktobru 2020. od strane školskih prijatelja IIT-Kharagpur Sneha Roi, Ankur Edkie i Divianshu Pandei, Murfova prethodna najava finansiranja bila je 1,5 miliona dolara predvođena Elevation Capital i investitorima koji su im pomogli da regrutuju talente, ulažu u inovacije proizvoda i sticanje korisnika. Murf kaže da je od svog startnog kruga narastao 26 puta u ARR-u i sintetizovao više od milion voice over projekata, u širokom spektru govornih stilova i tonova.
Neki primeri kako je Murfova tehnologija korišćena uključuju tehnološkog preduzetnika i umetnika koji stvara ceo film koristeći AI umetničke modele, deep fake programe i AI glasove iz Murf studija; agencija za zabavnu animaciju koja je kreirala TV seriju koristeći kolekciju Murfovih glasova; autori koji stvaraju fantastične audio knjige sa Murfovim AI glasovima; i YouTube influencer koji je koristio Murfov AI glas da napravi rep video. Edkie, izvršni direktor Murf-a, rekao je da iako je Murfov osnivački tim u prošlosti radio u različitim domenima, svi su naišli na bolne tačke stvaranja visokokvalitetnog glasa. Ovo je uključivalo kreiranje i ažuriranje demonstracija proizvoda i snimanje radio i video oglasa. On je dodao da je pandemija „dala podsticaj stvaranju multimedije i da je potražnja za skalabilnim audio sadržajem brzo rasla.
Murfovi klijenti su ga koristili na različite načine, uključujući oglašavanje, audio knjige, video zapise sa objašnjenjima i e-učenje. Murf.ai, njegova SaaS platforma, razvijena je kako bi klijentima olakšala kreiranje visokokvalitetnih zvučnih zapisa prirodnog zvuka za bilo koju komercijalnu svrhu. Klijenti kompanije su u rasponu od individualnih kreatora sadržaja do SMBS-a i preduzeća, i rade u sektorima kao što su obrazovanje, korporativni, zdravstveni, mediji i zabava, marketing, oglašavanje, podcasting, korisnička podrška i još mnogo toga. Edkie je rekao da kreatori sadržaja i marketinški timovi često sami snimaju glasove ili autsorsuju ceo proces, a oba su „glomazna, skupa i dugotrajna“. Murf, s druge strane, omogućava korisnicima da generišu „ljudske“ glasovne snimke bez potrebe da kupuju opremu za snimanje ili angažuju glasovnog umetnika.
Kompanija takođe želi da ukloni ograničenja o tome šta pretvaranje teksta u govor može da uradi. „Dok TTS postoji već neko vreme, ograničenja u kvalitetu glasa su ograničila njegovu upotrebu. Koristeći nedavna dostignuća u veštačkoj inteligenciji i dubokom učenju, omogućavamo stvaranje sintetičkih glasova visoke vernosti koji oponašaju prirodnu intonaciju i izgovor ljudskog govora”. Murfova platforma uključuje SaaS alat sa AI-om koji pomaže korisnicima da generišu glasove „nalik ljudima“, obično za upotrebu u video zapisima ili prezentacijama, bez nabavke složene i skupe opreme za kodiranje ili angažovanja izvođača glasa. Kreatori sadržaja mogu da koriste kabinu za snimanje glasa na mreži, gde mogu da probaju širok spektar stilova govora. Murf želi da premosti jaz u raznolikosti u tradicionalnim platformama teksta i govora tako što će uključiti glasove preko akcenta, kao što su Afroamerikanci, Britanci, Australijanci i drugi. Prema tržišnim izveštajima koje koriste Murfovi osnivači, očekuje se da će globalno tržište govornog teksta dostići 7,06 milijardi dolara do 2028. godine, uz rast od 14,6% CAG-a.
U međuvremenu, predviđa se da će tržište preslušavanja i sinhronizacije generisati ukupno 8 milijardi dolara godišnje do 2027. Pretvaranje teksta u govor postoji godinama, ali ograničenja kvaliteta značila su da su ih prvenstveno koristili glasovni asistenti i botovi za ćaskanje. Ali nedavni razvoj veštačke inteligencije i dubokog učenja sada znači da je moguće stvoriti sintetičke glasove koji imaju intonaciju i izgovor ljudskog govora. Murfov AI motor je obučen za sate stvarnog ljudskog govora, a Murf Studios nudi više od 120 ljudskih AI glasova, koji mogu govoriti na 20 jezika. Murfovo pretvaranje teksta u govor koji pokreće veštačka inteligencija takođe može da uči iz kontekstualnih informacija da bi dalo prave odgovore. Osnivači opisuju Murf kao „rešenje sve-u-jednom” koje omogućava korisnicima da dodaju slike, video zapise i muziku u pozadini. Takođe ima funkcije za izgovor pomoću međunarodne fonetske abecede (IPA), prilagođavanja glasa koja menjaju visinu, pauzu, naglasak i brzinu korisnika.
Murf zarađuje novac putem pretplatničkog plana za svoje usluge. Izašao je sa beta testiranja u januaru 2021. i tokom poslednjih 18 meseci je porastao 22 puta u ARR-u i do danas je sintetizovao preko milion projekta za glasovno upravljanje. Edkie je rekao da su Murfovi glavni konkurenti velike tehnološke i cloud kompanije, poput Googlea, Amazona, Polly i Microsofta, koje imaju vodeće text-to-speech platforme na tržištu. Murf se izdvaja prirodnim glasovima AI koji takođe podržavaju više akcenta i stilova. Murf-ov TTS koji pokreće AI takođe može da uči iz velikih količina kontekstualnih informacija da bi stvorio kontekstualni govor. Na primer, ima ugrađenu svest o kontekstu koja može da prepozna uobičajeno korišćene formate entiteta kao što su brojevi, valute, procenti, adrese, datumi i vremena, smanjujući njihovu nasumičnost i približavajući ih unapred definisanom standardu, dodao je Edkie.
Izvor: Techcrunch