Na Twitteru smo ujutru analitički, uveče emotivni
Korisnici društvene mreže Twitter ujutro pišu smirene i analitičke objave, dok su uveče emotivni i impulsivni, pokazala je velika analiza tvitova. Taj su obrazac otkrili autori studije sa Bristol Univerzitet u Engleskoj, nakon što su analizirali sedam milijardi reči u preko 800 miliona poruka na Twitteru.
Stručnjak za veštačku inteligenciju Nello Cristianini sa Univerziteta s kolegama je analizirao anonimne poruke na Twitteru u 54 velika britanska grada u razdoblju od četiri godine i razvrstao ih je prema 73 pokazatelja povezana s različitim stilovima razmišljanja. Studija objavljena u naučnom časopisu Plos One, otkrila je kako korisnici između 5 i 6 sati ujutro koriste najveći udeo reči povezanih s logičkim zaključivanjem, inteligencijom i obrazovanjem. Stil pisanja se menja kada padne mrak te postaje više emotivan i impulsivan, ali i više društven. Između 3 i 4 sata ujutro objave postaju više egzistencijalne prirode, i izražene emocije su daleko manje pozitivne.
“Analiza medijskih sadržaja, ako je učinjena ispravno, može da pruži vredne informacije o društvenim i biološkim podacima. Mi i dalje pokušavamo da naučimo kako da iskoristimo najviše od toga”, rekao je koautor istraživanja Stafford Lightman. Zaključno, studija je pokazala kako se korišćenje jezika menja snažno i predvidljivo u skladu s dnevnim ciklusom tela, te se uklapa u razlike u neuronskim aktivnostima našeg mozga, metabolizma i nivoa hormona.
Izvor: University of Bristol