Najveći brod na hibridni pogon isploviće 2024
Sa baterijskim sistemom od 11,5 megavat-časova, Saint-Malo od 195 metara će ploviti vodama između Francuske i Engleske.
Najveći hibridni brod na svetu
Francuska brodarska kompanija Brittany Ferries naručila je najveći hibridni brod na svetu za svoju buduću flotu, objavila je kompanija označavajući još jednu prekretnicu na putu industrije ka dekarbonizaciji. Saint-Malo od 195 mettara će biti u funkciji 2024. godine i zameniti jedan od njihovih starijih modela na ruti od Sent Maloa u Francuskoj do Portsmuta u Engleskoj. Drugi hibridni brod će ući u flotu ubrzo nakon toga.
Saint-Malo će imati bateriju kapaciteta 11,5 megavat sati (MVh), za koju Brittany Ferries kaže da je otprilike dvostruko veća od većine hibridnih morskih plovila danas na vodi. Wärtsilä, finska tehnološka grupa, stvara brodski hibridni pogonski sistem koji može da koristi i tečni prirodni gas i bateriju za rad.
„Velika veličina baterije omogućiće plovilima da rade punom snagom, koristeći i propelere i sve potisnike za manevrisanje bez emisija u lukama i iz njih, čak i po lošem vremenu. Ugrađeno rešenje za napajanje sa obale će puniti baterije dok ste na vezi“, objasnio je predsednik i izvršni direktor kompanije Wärtsilä Hakan Agnevall.
Ovaj novi dizajn ima potencijal da uštedi do 15 procenata na emisiji gasova staklene bašte u poređenju sa tipičnim brodom na dizel motor, prema kompaniji. Brittany Ferries će udvostručiti svoje napore sa drugim brodom koji tek treba da bude imenovan za svoju rutu od Caena u Francuskoj do Portsmuta u Engleskoj, koji će biti spreman “ubrzo nakon” Saint-Malo, navodi Brittany Ferries u svom saopštenje. Sami brodovi će takođe biti nadogradivi; graditelj, Stena Roro, planira da ostavi mesta na plovilima za ažuriranja iz obnovljivih izvora, kao što su veće baterije ili solarna energija.
Brodarska industrija je usred globalnog guranja za održivijim načinima napajanja plovila, što je izazov zbog njihove veličine i velikih udaljenosti koje često moraju da putuju. Pored stvaranja hibridnih plovila, Wärtsilä je u procesu razvoja motora koji rade na amonijaku, a ne na fosilnim gorivima. U Norveškoj, Yara Birkeland, potpuno električni kontejnerski brod, krenuo je ove godine u komercijalnu upotrebu, sa dodatnim ciljem da jednog dana takođe postane potpuno autonoman. A u planu je i niz drugih inovacija, uključujući jedra koja bi mogla da uhvati i pretvore vetar u energiju za pogon brodskog motora.
Izvor: popsci