NIS: Snaga kompanije su njeni zaposleni
U godini koju je obeležila pandemija COVID-19, globalna ekonomija je na „staklenim nogama”, nameću se novi uslovi rada, oporavak teče sporo, ali društveno odgovorne kompanije ne odustaju od dostojanstvenog rada i ekonomskog rasta.
NIS najpoželjniji poslodavac u Srbiji
Početkom septembra objavljeni su rezultati istraživanja „TalentX”, koje je sproveo specijalizovani portal Poslovi.infostud.com i koje je pokazalo da je kompanija NIS najpoželjniji poslodavac u Srbiji. Parametri za koje se glasalo su finansijski stabilno poslovanje, prijateljsko i prijatno radno okruženje, kao i jasan i fer sistem nagrađivanja. Za NIS je ovo priznanje važno, jer je došlo baš u godini koju je obeležila pandemija COVID-19.
„Naša najveća snaga, ali i najveći izazov, jeste veličina kompanije – samo u Srbiji naš tim broji 11.000 zaposlenih koji dolaze iz 15 zemalja, obuhvata četiri različite generacije i željno iščekuje dolazak pete. Isto tako, naša industrija je na vrhu liste razvoja budućih tehnologija, inovacije su nam svakodnevica. Sve ovo zahteva fleksibilnost, praćenje i prilagođavanje kako bismo ispunili naše obećanje – biti najbolji poslodavac”, navode iz NIS-a.
„Dostojanstven rad i ekonomski rast“ je jedan od 17 globalnih ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija. NIS svojim radom teži da bude primer u njihovom ispunjavanju i u svojim poslovnim aktivnostima doprinosi ostvarivanju čak 12 od 17 UN ciljeva.
U skladu s takvom poslovnom politikom, čak i u nepovoljnim uslovima rada, NIS je, oslanjajući se na sopstvene resurse, ostao stabilna kompanija koja nije otpuštala zaposlene i koja je očuvala redovnu isplatu osnovnih zarada u punom iznosu. Takođe, pandemija je zahtevala i fleksibilnost, omogućen je rad od kuće za oko 3.000 zaposlenih u administraciji. Na prvo mesto prioriteta postavljeni su zdravlje zaposlenih i potrošača.
„To za nas nije bio nimalo lak zadatak, ali smo, zahvaljujući velikoj posvećenosti i hrabrosti naših zaposlenih, uspeli da ostvarimo naše ciljeve: očuvali smo zdravlje i sve poslovne procese, a time i stabilnost na tržištu naftnih derivata”, kažu u NIS-u.
Obuke su ključ uspeha
Jedan od načina na koji NIS ulaže u svoje zaposlene jeste značajan broj obuka koje organizuju. Navode da su samo u 2019. godini, u saradnji sa eksternim provajderima, organizovali 2.180 obuka, na kojima je učestvovalo više od 4.000 zaposlenih i u koje svrhe je uloženo više od 250 miliona dinara. Obuke su se radile i u vreme pandemije, i to online, tako što je pokrenut program u okviru kojeg zaposleni, koji su spremni da odvoje svoje vreme i posvete se deljenju znanja i veština s kolegama, postaju interni treneri za različite oblasti.
Važna je i prilagodljivost vremenu u kojem živimo i stilovima života, pa je kompanija uvela i fleksibilne oblike rada koji zaposlenima daju mogućnost da bolje organizuju svoje radno vreme i da naprave balans između privatnog i poslovnog života. Neki od njih su postepeni povratak nakon dužeg bolovanja ili rad od kuće jedan dan mesečno za one kojima pozicija to dozvoljava.
Takođe, u kompaniji su 2019. godine usvojili novu HR strategiju koja podrazumeva i unapređenje korporativne kulture, sa fokusom na transparentnosti, stručnosti, inovativnosti i odgovornosti zaposlenih. Sastavni deo te strategije je i da se kreira radno okruženje koje je u skladu sa očekivanjima zaposlenih.
„Iz ugla HR-a, smatramo da je najvažnije imati posvećene zaposlene, motivisane profesionalce, jer je to preduslov da se ostvare dobri rezultati”, zaključuju iz NIS-a.
Korisna adresa: NIS.eu