Nova funkcija Google Shopping koristi AI
Google uvodi dve nove funkcije za svoje iskustvo kupovine na mreži koje su dizajnirane da pomognu korisnicima da detaljnije traže odeću i bolje vizuelizuju kako će odeća izgledati na različitim tipovima tela.
Korisnici Google kupovine u SAD mogu da pristupe virtuelnom iskustvu isprobavanja koje realno prikazuje kako će neki odevni predmet izgledati na izboru stvarnih ljudskih modela. Ovi modeli su dostupni sa različitim tonovima kože, nacionalnostima, tipovima kose i oblicima tela, veličine između XXS i 4XL kako bi pomogli korisnicima da vide kako će komad odeće izgledati na tipu tela koji izgleda slično njihovom.
U početku će samo ženski topovi iz izbora brendova kao što su H&M, Anthropologie, Everlane i Loft biti dostupni za virtuelno iskustvo isprobavanja, a Google tvrdi da će muški topovi i „ostala odeća“ biti dostupni negde kasnije ove godine. Ova funkcija je dizajnirana da pomogne kupcima da izbegnu razočarenje tako što precizno vizualizuju kako će neki odevni predmet izgledati pre nego što ga kupe. Kompanija tvrdi, pozivajući se na sopstvene podatke o kupovini, da je 59 odsto onlajn kupaca razočarano kupovinom odeće jer su očekivali da će izgledati drugačije na njihovom telu, a 42 odsto se ne oseća da ih predstavljaju onlajn modeli odeće.
Novo iskustvo virtuelnog isprobavanja Google Shoppinga koristi generativni AI model zasnovan na difuziji, koji se obučava dodavanjem Gausovog šuma na sliku (u suštini nasumičnih piksela) koje model zatim uči kako da ukloni da bi napravio realistične slike. Proces omogućava Google-ovom AI modelu da realno prikaže kako bi se neki odevni predmet zgužvao, savijao, savijao, prijanjao i rastezao na dostupnom nizu različitih modela, bez obzira na to u kom se uglu ili pozi nalaze. Da bude jasno, modeli za Google Shopping nisu generisana veštačkom inteligencijom — veštačka inteligencija se jednostavno koristi za oblikovanje odeće oko slika ovih ljudskih modela.
U Google Shopping danas se takođe uvode novi filteri koji su dizajnirani da pomognu korisnicima da pronađu upravo ono što traže, kao što je slična, ali jeftinija alternativa košulji ili jakni u drugačijem uzorku. Algoritmi za mašinsko učenje i vizuelno podudaranje omogućavaju korisnicima da preciziraju unose kao što su boja, stil i šare u raznim onlajn prodavnicama odeće kako bi pronašli predmet koji najbolje odgovara njihovim zahtevima. Ova funkcija je sada dostupna u listama proizvoda na Google Shopping-u i na sličan način je ograničena na topove – Google nije pomenuo kada će se ovo proširiti na druge vrste odeće.
Levi’s je na sličan način najavio da koristi AI za proširenje opcija modeliranja za kupovinu na mreži još u martu. Međutim, umesto da koristi slike stvarnih ljudi kao što je Google, brend teksasa je rekao da će testirati koristeći modele generisane veštačkom inteligencijom, u početku tvrdeći da će to pomoći da se „diverzifikuje“ iskustvo kupovine džins kompanije. Levi’s je kasnije povukao te komentare nakon što je najava naišla na reakciju, ali je tvrdio da bi korišćenje modela generisanih veštačkom inteligencijom omogućilo brendu da „brže objavi više slika naših proizvoda na nizu tipova tela“.
Izvor: TheVerge