Nvidia pronašla način da retro igre učini daleko lepšim
Nvidia je objavila GeForce 436.02 drajvere, specijalno za Gamescom manifestaciju, najveći igrački sajam koji se upravo održava u Kelnu. Ipak, ovi drajveri su po nečemu veoma posebni – osim standardne doze novih mogućnosti i unapređenja performansi, jedna stvar privlači veliku pažnju. U pitanju je integer scaling, algoritam za uvećavanje rezolucije prikaza koji skalira piksele ekstremno niske rezolucije u vizuelno prijemčivije i čistije piksele.
U praksi, to znači da će igre koje se oslanjaju na pikselne sisteme prikaza dobiti dramatično unapređenje kvaliteta sa novim drajverima. Imajući u vidu njihovu izuzetnu popularnost u poslednje vreme, ove retro igre će na taj način dobiti dodatni podsticaj. Među takvim igrama su Owlboy, Butcher, Hotline Miami 1 i 2, FTL, Halcyon 6: Starbase Commander i mnoge, mnoge druge. Nvidia je ovo postigla oslanjanjem na prepoznavanje šema okolnih piksela bez menjanja njihovih boja, nasuprot bilinearnom upscale sistemu, koji bluruje sliku pokušavajući upravo da sakrije detalje menjajući boje multiplikovanih piksela.
Zanimljivo je da je ovu tehnologiju inicijalno najavio Intel u junu mesecu, tvrdeći da će biti ekskluzivna za narednu generaciju njihovih integrisanih grafika, te da stariji grafički čipovi nisu u stanju da podrže integer scaling. Intel-ovi drajveri koji će dodati ovu mogućnost će se pojaviti krajem ovog meseca.
S druge strane, Nvidia je – barem za sada – omogućila integer scaling samo za grafičke karte bazirane na Turing GPU arhitekturi. To u praksi znači da, makar u početku, ovu mogućnost dobijaju RTX 20-serija i GTX 16-serija grafika, ali ne i starije generacije. Hoće li ovo naljutiti (bez)brojne vlasnike odličnih Nvidia grafika serija 10, ostaje da se vidi. Ovo se, barem za sada, pravda prisustvom “hardverski akcelerisanog programabilnog filtera za skaliranje”, koji je predstavljen sa Turing grafikama. Hoće li ostati tako, ili će Nvidia naknadno omogućiti ovu opciju i na starijim kartama, ostaje da se vidi. To je posebno interesantno budući da te igre tradicionalno nisu nimalo zahtevne, te da bi trebalo biti moguće i izvodljivo softverski emulirati sve potrebne tehnike za njihovo pokretanje u lepšem izdanju.
Drugim rečima, proizvođači su pronašli način da sve retro igre koje nalikuju na ono što smo doživljavali tokom 80-ih i 90-ih godina učine još lepšim, vizuelno raskošnijim, pa i zabavnijim. Uz to paralelno ide proces rasta popularnosti ovih starih igara, što putem emulatora, što zbog činjenice da se radilo o inovativnim i istinski interesantnim igrama. Sada uz integer umesto bilinearnog skaliranja.
Izvor: Techpowerup