Old School Facebook favorizuje prijatelje i porodicu
Facebook ove nedelje pokreće novu funkciju koja korisnicima omogućava da vide postove obrnutim hronološkim redom, a ne sadržaj koji je rangiran algoritmom.
Alat pod nazivom „Feedovi“ je namenska kartica u aplikaciji Facebook koja prikazuje sve najnovije postove prijatelja korisnika. Glavni izvor vesti sada će biti poznat kao „Home“ i delovaće više kao „motor za otkrivanje“ zasnovan na navikama ljudi na mreži, saopštila je kompanija.
„Jedna od najtraženijih funkcija za Facebook je da osigura da ljudi ne propuštaju objave prijatelja. Dakle, pokrećemo karticu Feeds na kojoj možete da vidite postove svojih prijatelja, grupa, stranica i još mnogo toga odvojeno hronološkim redom“, rekao je izvršni direktor Meta Mark Zuckerberg.
Meta sve više gura Zuckerberg-a kako lice njegovog najnovijeg proizvoda otkriva, a osnivač kompanije je najavio višestruka ažuriranja novih funkcija na Fejsbuku. Kompanija je u poslednje vreme izgubila nekoliko najviših rukovodilaca, od dugogodišnjeg operativnog direktora Sheril Sandberg do glavnog direktora za tehnologiju Mikea Schroepfera.
Ova funkcija bi trebalo da bude predstavljena širom sveta tokom sledeće nedelje, u početku na mobilnim uređajima, rekao je portparol Mete. Verzija za desktop će biti objavljena u narednih nekoliko nedelja.
To je nagoveštaj bazičnijem iskustvu društvenih medija iz prošlosti – koje je pionir niko drugi do sam Facebook – gde je fid bio više fokusiran na aktivnosti prijatelja i porodice.
Takođe pozajmljuje od Instagrama, koji je Facebook kupio 2012. za milijardu dolara. Ranije je Instagram korisnicima pokazivao hronološki feed sa najnovijim objavama prikazanim na vrhu, ali platforma je to odbacila 2016. u korist feeda zasnovanog na algoritmu.
Instagram je nedavno ponovo uveo hronološke fidove sa novim podešavanjima koja korisnicima prikazuju najnovije postove ljudi koje prvo prate.
Twitter, koji je takođe prvobitno imao hronološke feedove, ima sličnu funkciju koja omogućava ljudima da postave svoju vremensku liniju tako da prikazuju samo najnovije tvitove ljudi koje prate.
Facebook, Google i druge velike tehnološke kompanije su pod žestokim nadzorom regulatora zbog načina na koji su njihove platforme preoblikovale društvo. Među najspornijim pitanjima je upotreba ličnih podataka ljudi za pojačavanje postova koji podstiču najveći angažman, kao što su lažne vesti, kao i ciljano oglašavanje.
Iuvor: cnbc