Openbook kao rival Facebook platformi
Aktivisti koji se bave zaštitom privatnosti korisnika lansiraju platformu koja bi trebao da postane rival Facebook-u, te ponudi virtuelni prostor u okviru kojeg se ne bi prikupljali podaci o korisnicima, te ne bi bilo reklama. Kreatori se nadaju da bi novu platformu mogli da izaberu oni korisnici koji brinu o svojoj sigurnosti, a posebno nakon Cambridge Analytica sandala.
Nova platforma, koja je ponela ime Openbook, mogla bi da promeni prirodu društvenih mreža, te da od jurnjave za zaradom dođe do toga da u prvi plan postavi brigu o korisnicima. Oni koji rade na razvijanju nove platforme kažu da planiraju da povežu korisnike, te im ponude smešne video sadržaje u kojima su glavni junaci obično mačke, a bez ugrožavanja privatnosti.
Stručnjaci koji stoje iza platforme planiraju da u budućnosti 30% od ukupnih prihoda daju u dobrotvorne svrhe, a jedan od njih je i Philip Zimmermann, koji je kreirao PGP, najpopularniji softver za enkripciju mejlova, te Jaya Baloo, direktor sigurnosnog sektora za holandske Telekom kompanije. Kao glavni osnivač navodi se Joel Hernandez, stručnjak za cyber sigurnost, koji kaže da već godinama planira platformu koja bi konkurisala Facebook-u.
Uprkos skandalima Facebook i dalje ima 2,2 milijarde korisnika koji su aktivni na mesečnom nivou, a taj broj je i dalje u porastu. Openbook bi mogao da iskoristi priliku koju je kreirala GDPR regulativa, a koja evropskim korisnicima garantuje transfer podataka sa jedne platforme na drugu. Platforma bi trebalo da stvara manju zavisnost od Facebook-a, a zbog kontrolisanog broja obaveštenja koja će korisnici dobijati.
Had a blast shooting the Kickstarter movie for @Openbook_org ! Exciting times ahead! #socialnetwork #fun #kickstarter #soonsoon #privacy #makesocialsocial pic.twitter.com/8bggQkYq9D
— Joel Hernández ✨ (@lifenautjoe) July 10, 2018
Kada je zarada u pitanju, Openbook planira da kreira tržište, te prihoduje od procenta od transakcija koje bi se tu obavljale, što bi omogućilo da platforma bude oslobođena od reklama, te prikupljanja informacija koje se koriste za ciljani marketing. Početna sredstva će se prikupljati na Kickstarter-u, a oni koji budu uplatili neku sumu novca dobiće pristup beta verziji sajta.
Izvor: The Telegraph