Panel: Agilna bitka za korisnike i dušu | BIZIT2021
Uvodnu prezentaciju za panel “Agilna bitka za korisnike i dušu” je održala Jasmina Nikolić Suosnivač i CEO, Agile Humans. Naglasila je značaj agilne zajednice i veliki napredak koji se beleži u ovoj i prethodnim godinama, kada je veliki naglasak na brzini isporuke roba i usluga korisnicima i na novim vidovima komunikacije, dok su optimizacija i maksimalna efikasnost uslovi za moderno poslovanje.
“Vrednost za korisnika je najvažnija, jer je korisnik najvažniji. Umemo li da prepoznamo korisnika? Zapitajmo se svi kako se ponašamo kada smo korisnici i kada trebamo da primimo uslugu, a kako se ponašamo kao pružaoci usluga. Zadatak agilnog je upravo da vrednost bude što pre proizvedena. Postoji brzo, postoji brže, postoji konkurencija – ali postoji i trenutak kada sve postane prebrzo.”
Potom je dodeljena nagrada Agilni lider godine. Laskavo priznanje je ponela Ana Govedarica, direktor Roche za Srbiju i Crnu goru, koja je postala Agilni lider godine.
Panel: Agilna bitka za korisnike i dušu
Moderator panela je bila Jasmina Nikolić, suosnivač i CEO, Agile Humans, Ana Govedarica Direktor Roche za Srbiju i Crnu goru, Prof. dr Milo Tomašević Dekan, ETF Beograd, Natali Delić Chief Strategy and Digital Officer (CSO, CDO) u Telekom Srbija, Rajko Maljković Član izvršnog odbora Opportunity banke zadužen za operacije, Dragan Rakita CEO, Gidrone, Marija Nikolić Scrum Master i Agilni trener, Ojdana Radović Studio Ojdana. Konstatovano je da je vrednost za koju se vredi boriti upravo duša, i da je korisnikova duša uz njegove želje i htenja najveća vrednost. O korisnicima se govori kao o apstraktnom pojmu, ali se obrazovni sistem – izuzev dela privatnog obrazovnog sistema – zapravo ne bori za korisnike, te se isti ne bi mogao nazvati mnogo agilnim. Sistem je postavljen na premisama iz ere industrijske revolucije.
Obrazujući ga od starta i uz komunikaciju sa njim, korisnik postaje najbolji saradnik svim kompanijama koji ubrzo daje povratnu informaciju. U zavisnosti od industrije, ovaj ciklus je manje ili više primenjiv, ali je ciklus takav da predstavlja dugoročnu dobit. Ne samo da je bitno i neophodno komunicirati, već se treba starati da komunikacija bude plodonosna, da korisnik vidi da se proizvod ili usluga menjaju u skladu sa njegovim potrebama i željama. Takav odnos stvara poverenje. Jedna od stvari koje važe za Agilno jeste da članovi tima moraju imati ekspertizu, a tada dolazi do preispitivanja autoriteta, čime dolazi do automatskog preispitivanja i ponovnog osmišljavanja, što dalje otvara put inovacijama i internim promenama. Svet nije brz, nego je kratak i treba se koncentrisati na 20% bitnog spram 80% nebitnog.
Na samom kraju, publika je bila u prilici da uživa u autentičnim španskim zvucima. Ojdana Radović iz Studija Ojdana je izvela flamenko ples i oduševila publiku u nečemu što je nazvano “Bitka za dušu”.
U prijatnom ambijentu Kluba poslanika, tokom mnogobrojnih pauza, bilo je vremena za druženje i zabavu u neobaveznom formatu. Za obe publike, i uživo i online, bilo je organizovano više zanimljivih nagradnih kvizova uz puno prilika za osvajanje zanimljivih poklona koje su obezbedili partneri konferencije. Uz rad i druženje su se odvijale dobre i korisne priče koje su učinile da vreme provedeno na BIZIT-u bude višestruko korisno za sve učesnike. Zahvaljujemo se svim učesnicima konferencije, svima koji su pratili dešavanja u Klubu poslanika ili online. Očekujemo vas ponovo kroz godinu dana na istom mestu, kada ćemo se ponovo okupiti u još većem broju i sa još većim temama. Bićemo samo još bolji! Do naredne godine!