PayPal odblokiran u Indoneziji
PayPal se ponovo registrovao kao operater elektronskih sistema u Indoneziji i korisnici sada mogu normalno da pristupe uslugama, saopštila je kompanija.
Ponovo aktivan
PayPal je bila jedna od nekoliko online platformi koje je Indonezija blokirala tokom vikenda zbog nepoštovanja novih pravila licenciranja.
Kompanije su imale rok u julu da se registruju prema novim pravilima. Naime, vlada hoće da primora platforme da otkriju podatke određenih korisnika i uklone sadržaje koji se smatraju nezakonitim ili koji „remete javni red“ u roku od četiri sata ako je u pitanju nešto hitno, i u roku od 24 sata ako nije.
Johnny G. Plate, indonezijski ministar komunikacija, pozvao je ljude da izbegavaju korišćenje neregistrovanih usluga „kako bi minimizirali gubitak koji bi mogao nastati, ako se dogode nezakonite radnje sa tim privatnim uslugama“.
Takođe, Ministarstvo komunikacija saopštilo je da je deblokirao pristup uslugama pretraživača Yahoo i kompanije za video igre Valve Corporation, uključujući igru Dota 2 i Steam, nakon blokade za vikend.
Nova pravila o licenciranju izazvala su strah javnosti da bi vlada mogla da kontroliše sadržaj društvenih medija.
Iako su pravila licenciranja prvi put uvedena 2020. godine, kompanije poput Mete i njenih jedinica Instagram-a i WhatsApp-a, kao i Google-a registrovale su se samo nekoliko sati pre krajnjeg roka krajem jula. Spotify, Netflix i TikTok su se takođe prijavili tada.
Sa mladom populacijom od oko 270 miliona ljudi koji se bave tehnologijom, Indonezija je među 10 najboljih tržišta po broju korisnika za mnoštvo kompanija društvenih medija.
Izvor: Reuters