Play Store najveći izvor Android malware-a
Istraživači su, koristeći telemetriju NortonLifeLock-a (bivšeg Symentec-a), analizirali izvore instalacija aplikacija na više od 12 miliona Android uređaja u periodu od četiri meseca (između juna i septembra 2019. godine). Tokom tog perioda na praćene Android uređaje instalirano je 34 miliona aplikacija.
S obzirom da postoje različite klasifikacije Android malware-a, istraživači su otkrili da je između 10 i 24 procenata analiziranih aplikacija mogle da potpadne pod grupu malicioznih ili neželjenih aplikacija. Fokus istraživača bio je na tome odakle se instalira koja aplikacija i na taj način su uspeli da isprate sa kojih lokacija je bilo najviše sumnjivih instalacija. Evo kako izgleda ta lista:
- Aplikacije instalirane sa oficijelnog Play Store-a
- Aplikacije instalirane sa alternativnih marketa
- Aplikacije preuzete putem web browser-a
- Aplikacije instalirane preko komercijalnih pay-per-install programa
- Aplikacije vraćene putem backup/restore operacija
- Aplikacije instalirane iz IM programa
- Aplikacije instalirana preko prodavnica tema za telefone
- Aplikacije instalirane sa lokalnog diska, kroz fajl menadžere
- Aplikacije instalirane kroz programe za deljenje fajlova
- Aplikacije preinstalirane na uređajima (bloatware)
- Aplikacije instalirane od strane kompanija na telefone svojih zaposlenih
- Aplikacije instalirane preko package instalera
Ubedljivo najveći broj otkrivenih malicioznih aplikacija, oko 67 procenata, došlo je sa Google Play Store-a, dok je sa alternativnih marketa bilo identifikovano 10 procenata aplikacija. Ipak treba uzeti u obzir da su ovo apsolutne vrednosti i da su logične pošto se daleko najveći broj preuzimanja aplikacija obavlja upravo preko Play Store-a. Ako gledamo procentualni broj malicioznih aplikacija u odnosu na broj preuzetih, onda su na prvom mestu alternativni marketi (18.2 procenta).
Na Play Store-y je taj broj znatno manji, ali ipak i dalje zabrinjavajuće veliki (7.7 procenata). Ostali načini preuzimanja malicioznih aplikacija nisu toliko bitni, jer svi zajedno čine ukupno oko 7 procenata preuzetih aplikacija.
Izvor: ZDNet