Top50 2024

Play UK: Priča o uspehu

U British Council-u posvećeni smo svojoj ulozi i radimo na poboljšanju rodne ravnopravnosti, osnaživanju žena i devojčica i stvaranju prilika kako bismo doprineli sigurnijem, prosperitetnijem i inkluzivnijem svetu.

PCPress.rs Image

Mentorskim programom PlayUK British Council podržava mlade kreativce iz industrije video-igara sa čitavog Zapadnog Balkana kako bi unapredili svoju karijeru. Program nudi priliku mladim ljudima da pokažu svoje veštine i da uče jedni od drugih, kao i od britanskih umetnika. Deljenje programskih priča je veoma važan deo onoga što radimo jer priče pomažu i inspirišu devojke i žene da započnu svoju karijeru u industriji video-igara. Ovo je naša priča o PlayUK Mentorship programu čiji je junak Julia Makivić – kreativni tehnolog.

Možete li da nam kažete nešto više o svom trenutnom poslu (ili prethodnim radovima)?

Sada frilensujem kao Creative Technologist. Uglavnom sarađujem sa umetnicima i pomažem im da integrišu tehnologiju i interaktivnost u svoje radove. Na primer, sarađivala sam s piscem da napravim kratku video-igru inspirisanu njegovom najnovijom knjigom. Za taj projekat sam dizajnirala video-igru, programirala i radila na kreativnom delu. Takođe sam sarađivala s dizajnerkom koja pravi kožne torbe. Ona je htela da napravi smart torbu koja ima induktivni punjač za mobilni telefon. Dizajnirala sam strujno kolo i istraživala komponente koje bi trebalo dodati da se ugradi strujno kolo, a da ne izgubimo oblik torbe. Takođe sam dizajnirala unikatnu tanku li-po bateriju da se ugradi u torbu, a da ne poveća širinu.

Pročitajte i:  Moderne igre nisu gore, samo ste vi odrasli

PCPress.rs Image

Koji je osnovni razlog apliciranja za mentorski program PLayUK?

Pravim žanr video-igara koji se zove alternative controller games, u kome se umesto standardnih kontrolera, kao što su miš ili tastatura, koriste nestandardni. Takvi kontroleri mogu da budu napravljeni od bilo čega. Na primer, od žvake ili od noža. Ja uglavnom koristim mikrokontrolere, kao što su Arduino i Raspberry Pi, i materijale poput gume i plastike i dosta raznih senzora. Jednom sam napravila kontroler od gume u obliku duha.

Jednoga dana želela bih da osnujem svoj studio koji pravi ovakve igre i da ih predstavljam na konferencijama i izložbama. Htela sam da nađem mentora koji bi me savetovao kako da pokrenem studio.

Na kom projektu radite u okviru PlayUK ako biste mogli da otkrijete?

Sada radim na osnovnom dizajnu za veliku instalaciju koju bih da predstavim investitorima. Dizajniram mali prototip koji će prikazati suštinu velike instalacije za pet minuta. Ovaj prototip ću izložiti na konferencijama dok planiram instalaciju.

PCPress.rs Image

Kako vam je mentorski program pomogao u vašem radu?

Mentor mi je pomogao tako što mi je davao preporuke dok sam razvijala moje ideje. On mi je ukazivao na slučajeve gde igrač ne bi znao kako da koristi alternativni kontroler ili kako da priđe instalaciji. Savetovao me je da razmislim o svim mogućim situacijama i kako da dizajniram takvo korisničko iskustvo gde je igraču sve jasno.

Pročitajte i:  Pozicija za koju ste upravo aplicirali mogla bi biti "fantomski posao" koji nikada neće biti popunjen 

Da li ste stekli neke nove veštine tokom programa?

U toku ovog programa nisam se fokusirala na specifične veštine, već kako da prikažem svoje ideje investitorima i izdavačima da bih mogla da finansiram svoje igre.

Koliko vam je ovaj program pomogao u karijeri i budućim projektima?

Dobila sam dosta saveta kako da pretvorim svoj prototip u veliku instalaciju.

Šta je bilo najznačajnije što ste naučili od mentora?

Kako da se stavim na mesto igrača kada vidi instalaciju ili alternativni kontroler prvi put. Kao dizajner igara, znam kako sve treba da radi i meni je sve intuitivno. Ali da bih dizajnirala korisničko iskustvo koje je privlačno, iznenađujuće i intuitivno, moram da zamislim da ovaj kontroler vidim prvi put.

PCPress.rs Image

Da li je teško biti žensko u industriji video-igara?

Znam dosta žena koje su imale loša iskustva, ali ja ih dosad nisam imala, možda zato što nisam deo osnovne industrije video-igara. Video-igre sa alternativnim kontrolerom su žanr koji postoji na periferiji ove industrije. Poznajem većinu glavnih praktičara ovih igara i mogu da biram s kojim klijentima sarađujem. U mom iskustvu najteži deo je prepoznati ko je kakva osoba i s kim ne treba da sarađujem.

Pročitajte i:  Moderne igre nisu gore, samo ste vi odrasli

Imate li neku preporuku za devojke koje bi želele da uđu u ovu industriju?

Moja preporuka je da se ne plaše i da prate svoje ambicije. Postoji velika potražnja za novim perspektivama u video-igrama.

Korisna adresa: BritishCouncil.rs

Autor: Piter Braun – direktor British Council Zapadni Balkan

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , ,