Prihodi Netflixa skočili 40 odsto
Prema poslednjem objavljenom poslovnom izveštaju te kompanije koja nudi televizijski i filmski program na internetu, čista dobit je u prvom tromesečju ove godine iznosila 290 miliona dolara, što je 63 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Broj pretplatnika na usluge Netflixa porastao je u proteklom kvartalu za 7,4 miliona, oko milion više nego što se očekivalo, pa ih sada ukupno u svetu ima oko 125 miliona. Iako Netflixu raste konkurencija, kao što su Prime Video, usluga internet televizije tehnološkog diva Amazona, i medijski div Walt Disney, iz kompanije poručuju da je protekli kvartal bio odličan i da se pokazuje kako se stvaranje originalnog sadržaja isplati.
Kada je osnovan 1997. godine, Netflix je nudio samo mogućnost primanja DVD-a po fiksnoj ceni, a potom je proširio ponudu na internet, omogućujući pretplatnicima gledanje filmova i drugih emisija na zahtev. Od 2013. godine kompanija je počela da proizvodi vlastite, originalne emisije, a poslednji podaci pokazuju da je originalni sadržaj Netflixa u prvom tromesečju porastao za 85 odsto odnosno na rekordna 483 sata.
Netflix je poručio da će nastaviti sa povećanjem investicija u stvaranju originalnog sadržaja, a da će smanjivati licencirane sadržaje. U ovoj godini kompanija planira da uloži 8 milijardi dolara u televizijske programe i filmove. Na brzo širenje Netflixa u svetu, koji svoju uslugu nudi u 190 zemalja, ukazuje podatak da je sada više od polovine svih pretplatnika Netflixa izvan SAD-a. Zahvaljujući boljim poslovnim rezultatima nego što se očekivalo, u ponedeljak je na Wall Streetu u produženom trgovanju, cena deonice Netflixa skočila gotovo 7 odsto, na 330 dolara. Time je tržišna vrednost te kompanije dostigla 137 milijardi dolara, dvostruko više nego što je iznosila godinu dana pre.
Izvor: SEEbiz