Promet E-trgovina u Nemačkoj u 2019. iznosio rekordnih 72,6 milijardi evra
Nemačka agencija za e-trgovinu i prodaju na daljinu (BEVH) saopštila je da je sektor e-trgovine (uključujući PDV) u Nemačkoj tokom 2019. godine iznosio 72,6 milijardi evra, što je više za 11,6% u odnosu na 2018. kada je iznosio 65,1 milijardi evra.
Rezultati pokazuju da je digitalno poslovanje pokretačka snaga maloprodaje i da platforme „sve više postaju operativni sistem celog lanca vrednosti“, rekao je Christoph Wenk-Fischer, direktor BEVH-a. „Maloprodaja i veleprodaja biće digitalni ili će nestati.“ „Značajan porast obima porudžbina“ putem mobilnih uređaja i činjenica da će jedan od tri kupca u Nemačkoj naručivati robu putem interneta nekoliko puta nedeljno, glavni su faktori koji stoje iza novog rekorda, navodi BEVH.
Prodaja robe i usluga u interaktivnoj trgovini, koja uključuje internet prodaju, kao i pismene i telefonske porudžbine, u 2019. godini iznosila je 94 milijarde evra, navodi agencija. Svaka treća porudžbina danas se plasira putem pametnih telefona i tableta, napomenula je asocijacija. Pre pet godina ova cifra bi bila manja od 20%. Iz BEVH-a procenjuju da će sektor e-trgovine u Nemačkoj ove godine porasti za oko deset posto i dostići brojku od 80 milijardi evra. Kupovina preko interneta može da bude najbrži i često najjeftiniji način kupovine određenog proizvoda. Trgovina putem interneta se smatra najprofitabilnijim oblikom trgovine zbog jednostavnosti i niskih troškova.
Najveća evropska tržišta e-trgovine su Nemačka, Velika Britanija i Francuska. Ova tri tržišta zajedno ostvaruju više od polovine potrošnje putem e-trgovine u Evropi. Prekogranično poslovanje se takođe i dalje povećava, kako u Evropi tako i izvan nje. Najveći postotak potrošača koji kupuju putem e-trgovine iz inostranstva nalazi se u nordijskim zemljama, dok potrošači iz Velike Britanije, Nemačke i Belgije kupuju iz inostranstva kako bi imali pristup novim proizvodima iz svih krajeva sveta, prenosi N1.
Izvor: China Economic Net