Recenzije na Google Mapama
Google je objasnio kako se uređuju recenzije na Google Maps.
Kako do recenzija?
Google je kroz blog objasnio na koji način se uređuju recenzije objavljene na Google Maps. Kroz svoj post objašnjavaju da se recenzije čitaju od strane ljudi a ne automata. Ukoliko se dogodi da recenzije budu učestalo negativne više se pažnje posvećuje toj lokaciji kako ne bi došlo do lažnog sadržaja. U Srbiji je nedavno na Google Maps, hotel „Ambasador“ naglo dobio značajan broj negativnih recenzija, koje su bile posledica reakcije građana na političku temu, a ne usko povezane sa uslugama ovog hotela. Kako Google treba da reaguje u ovim situacija i na koji način je upoznat da je reč o osobama koje nisu koristile usluge?
Pravila prema kojima se ocenjuje vrednost recenzije su definisana u okviru Politike. Ova Politika se pretvara u materijal za obuku kojom se koriste operateri i prema kojima se definišu alogaritmi. Na osnovu ovih smernica se „hvata“ sadržaj koji krši smernice. Google smatra da je ovo efikasno rešenje koje obezbeđuje da recenzije budu korisne i autentične.
Kada se objavi recenzija ona se istovremeno šalje „sistemu modeliranja“ kako bi se proverilo da nema kršenja Politike. Google se u velikoj meri oslanja na sisteme AI ali i na ljude koji proveravaju recenzije. AI predstavlja prvu liniju odbrane. Njihov zadatak je provere da li postoji očito kršenje Politike. Tu u prvom redu spadaju govor mržnje, uvredljiv sadržaj ili sadržaj koji nikako nije povezan sa temom. Takođe se proverava istorija recenzija korisnika i lokacija sa koje se piše recenzija. Takođe se prati broj recenzija na jednoj lokaciji. U slučaju da se naglo povećava broj recenzija na jednoj lokaciji to se tumači kao „lažne recenzije“.
Sve recenzije dakle prolaze kroz kontrolu AI. Zatim jedan obim proveravaju ponovo zaposleni. Broj zaposlenih nije dovoljan da bi se pregledale sve recenzije koje se u toku dana pojave na Google Maps. Zato do zaposlenih dolazi određeni broj recenzija koje se tretiraju kao potencijalno lažne.
Ova objava Googla je zanimljiva jer predstavlja pokušaj ove kompanije da se predstavi javnosti kao odgovorna. Međutim, u ovom tekstu postoji jedan značajan problem. On se odnosi na praćenje lokacije sa koje je pisana recenzija. Google je na ovaj način direktno potvrdio da ima uvid u sve lokacije korisnika. Ujedno da se ovi podaci proveravaju i koriste. Upravo zbog zloupotrebe lokacije korisnika Google je suočen sa brojnim tužbama širom sveta. Google je pokušao kroz ovaj tekst da ukaže zašto je važno da se koristi lokacijom korisnika a ujedno je želeo da ukaže da je reč o upotrebi podataka koje je veoma značajna i koja ni na koji način ne ugrožava bezbednost korisnika. Međutim da li je zaista tako? Da li nam je zaista prijatno kada znamo da su naša lokacija, istorija kretanja i obrazac ponašanja nekom dostupni?
Izvor: Indianexpress