SAD će zahtevati da sva nova vozila imaju napredne sisteme automatskog kočenja do 2029.godine
Ovi sistemi bi mogli sprečiti 360 smrtnih slučajeva na putu godišnje.
Nova pravila za pet godina
Nacionalna uprava za saobraćajnu bezbednost na autoputevima (NHTSA) je objavila nove federalne standarde za bezbednost automobila. Ti standardi uključuju obavezu za napredne sisteme automatskog kočenja za sva nova vozila, kojih proizvođači moraju da se pridržavaju do 2029. To je za samo pet godina.
Ovo se odnosi na sva putnička vozila i lakše kamione. Sistemi automatskog kočenja u nuždi moraju biti sposobni da zaustave vozilo koje putuje do 100km/h i izbegne sudar. Ti sistemi takođe moraju uzeti u obzir pešake koji dolaze brzinom do 72km/h. Kako tokom dana isto važi i tokom noći.
Sistemi automatskog kočenja u nuždi koriste mnoštvo senzora, lasera i kamera kako bi otkrili sudare. Kada je sudar neizbežan, sistem automatski koči ili primenjuje asistenciju kočenja kako bi pomogao vozaču da se brzo i bezbedno zaustavi. Važno je napomenuti da proizvođači već uključuju ove sisteme u 90 odsto novih automobile. Mnogi od ovih alata ne zadovoljavaju navedene pragove brzine. NHTSA navodi da bi većina proizvođača trebalo da ispuni ove zahteve uz pomoć softverskih ažuriranja.
Samo u 2023. godini u SAD-u je bilo preko 41.000 smrtnih slučajeva
Federalna agencija procenjuje da će ovi novi propisi sprečiti preko 360 smrtnih slučajeva na putu godišnje. Zatim, trebalo bi da smanje više od 24.000 povreda. Takođe se očekuje da će ljudi uštedeti puno novca na troškovima štete na imovini. Keti Čejs, predsednica Udruženja za bezbednost na autoputevima i auto-sigurnost, rekla je za da su novi propisi “velika pobeda za sve potrošače i javnu bezbednost”. Samo u 2023. godini u SAD-u je bilo preko 41.000 smrtnih slučajeva u vezi sa automobilima. To je zapravo blagi pad u poređenju sa prethodnom godinom.
Međutim, sama auto-industrija nije baš tako optimistična povodom ovog zahteva. Savez za automobilsku inovaciju, grupa za lobiranje koja radi u ime proizvođača automobila, pozvao je NHTSA da razmotri druge opcije. Jedan od glavnih predloga je smanjenje praga brzine u određenim slučajevima. Grupa je navela da će biti potrebne značajne promene u hardveru i softveru kako bi se postigao nivo performansi koji nijedno serijski proizvedeno vozilo trenutno ne može da postigne.
U tom smislu, testovi koje je sproveo Institut za sigurnost na putevima osiguranja ukazuju da će ovi sistemi verovatno zahtevati ozbiljne prepravke kako bi adekvatno ispunili zahtev. Grupa za istraživanje navodi da je testirala sisteme za izbegavanje sudara na 10 malih SUV-ova brzinama do 70km/h i da mnogi od njih nisu uspeli da se zaustave na vreme da izbegnu sudar u najtežim ispitnim scenarijima.
Subaru Forester i Honda CR-V najbolje su prošli. Teška vozila, poput većih kamiona, takođe bi mogla dobiti nove zahteve u bliskoj budućnosti. NHTSA trenutno sarađuje sa Federalnom upravom za bezbednost motornih prevoznih sredstava, agencijom za bezbednost kamiona, kako bi donela slične standarde za teška vozila.
Izvor: Engadget