Samsung očekuje da će u ovoj godini osvojiti više od polovine tržišta 8K televizora
Južnokorejski gigant ima planove da „zacementira“ svoju lidersku poziciju u premijum sektoru tržišta televizora. Njegova očekivanja su da će do kraja ove godine više od polovine 8K prodatih televizora nositi njihovu oznaku.
8K televizori su se u Južnoj Koreji pojavili tokom novembra prošle godine i od tada je više od polovine prodatih televizora velike dijagonale imalo ovu rezoluciju. Predsednik Samsung Visual Display divizije, Jonge Han, smatra da će se taj trend nastaviti ove godine, a očekuje da će više od polovine prodatih 8K premijum televizora izaći iz njihovih fabrika.
Samsung je svoj prvi 8K TV predstavio prošle godine na CES-u, a trenutno se njihovi QLED 8K modeli prodaju u Južnoj Koreji, SAD-u i širom Evrope. Kompanija tokom ove godine ima planove da započne prodaju ovih televizora i u Latinskoj Americi, na Srednjem Istoku i u Africi i to QLED modele koji su predstavljeni u januaru na ovogodišnjem CES-u.
Ovaj tehnološki gigant je već 13 godina najveći proizvođač televizora na svetu, ali je u poslednjih nekoliko godina LG ozbiljno „zapretio“ sa svojim OLED TV modelima i to prvenstveno na tržištu premijum modela sa dijagonalama većim od 65 inča. Ipak Samsung je uspeo da održi lidersku poziciju i u poslednja dva kvartala uspeo je da ojača svoju poziciju u tom tržišnom segmentu. LG je u istom periodu imao pad profita u svojoj TV diviziji, prvenstveno zbog velikih troškova za marketing i masovnog investicija u nove tehnologije. U četvrtom kvartalu, kada je u mnogim odeljenjima bilo pada profita unutar Samsung-a, TV odeljenje je bilo jedna od retkih koja je imala rast, prvenstveno zbog odlične prodaje QLED televizora.
Prema insajderskim izveštajima, trenutna strategija kompanije je da pozicionira QLED kao proizvod koji je konkurentan OLED-u, kao i da istovremeno gura svoje MicroLED televizore kao „nenadmašne“ među rivalima. MicroLED, poput OLED-a ne koristi pozadinsko osvetljenje, ali za razliku od njega upotrebljava neorganske materijale, čime se osigurava njegovo duže trajanje. Kompanija je usavršila proizvodnju MicroLED panela, a ove godine je već lansiran 75-inčni MicroLED TV. Ovladavanje ovom tehnologijom omogućiće drastično smanjenje troškova izrade MicroLED televizora i učiniće ih mnogo konkurentnijim na tržištu.
Izvor: ZDNet