BIZIT 11 - prvi dan

Smith Micro Software: Hello World, Belgrade coding…

Ako ste maštali o tome da postanete deo tima koji se bavi ovako sofisticiranim mobilnim servisima, Smith Micro je mnogo bliže nego što mislite – veliki deo razvojnog tima se nalazi u Beogradu…

SmitMicroSoftwareŠta povezuje južno-kalifornijski Aliso Vieho i pensilvanijski Pitsburg sa Beogradom? Isto ono što bi moglo da poveže vašu veliku ljubav prema programiranju, telekomunikacijama i mobilnim aplikacijama – kompanija Smith Micro Software.

Povezani svet, kakav danas poznajemo, zapravo nikada ne bi postojao da nema kompanija kao što je Smith Micro, pa vredi zaviriti u tridesetogodišnju istoriju ove kompanije i neverovatan portfelj proizvoda i rešenja koja su za to vreme nastala, a i danas su esencijalni sastojak poslovanja telekomunikacionih kompanija, ali i zadovoljstva korisnika.

Brzina i pouzdanost podataka su od vitalne važnosti na berzi, pa ne čudi da je Smith Micro razvio snažnu ekspertizu u oblasti brze i pouzdane komunikacije, kreirajući svoj prvi proizvod Stock Portfolio System. Devedesete godine su donele kablovski Internet, DSL i wireless broadband konekcije, pa se i fokus kompanije pomerio ka ekspertizama u oblasti brzih komunikacija, radeći za velike provajdere, enterprajz kompanije, ali i za mnoge proizvođače mobilnih uređaja. Upravljanje mrežama i različitim konekcijama je postalo prepoznatljiv zaštitni znak kompanije, a lansiranje aplikacije QuickLink Mobile 2000. godine je označilo konačni prelazak sa analognih mreža na upravljanje digitalnim mrežama i povezivanjem. Kruna dotadašnjeg uspeha je bila saradnja sa operatorom Verizon Wireless na uvođenju 3G EV‑DO mreže tokom 2001. godine.

NetWise za bolje povezivanje

Da ste nekada vodili veliku telekomunikacionu kompaniju (a verovatno niste), sigurno biste bili suočeni sa nizom, često protivrečnih, zahteva. Svaki operator prvenstveno želi da napreduje, ali su često putevi i merila napretka različiti. Neki se bore nižom cenom usluga, a neki podizanjem kvaliteta usluga. Na kraju, niska cena neće biti dovoljna ako korisnik ne bude zadovoljan uslugom.

Problemi često nastaju zbog preopterećenja mreže. Sama mobilna mreža može da bude 2G, 3G ili 4G… Sa pojavom svake nove generacije ne mogu se trenutno zameniti sve bazne stanice, a čak i kada bi to bilo moguće, korisnici sigurno neće trenutno zameniti svoje uređaje. Uz to, operateri sve češće uključuju i WiFi u svoje mreže da bi rasteretili mobilnu mrežu (offload). Tako heterogene mreže (HetNets), pre svega traže brzo prebacivanje načina prenosa koje će za korisnika biti potpuno neprimetno.

NetWise kompanije Smith Micro je alatka koja je esencijalna za efikasnu promenu režima u heterogenim mrežama, a takve su danas sve, polazeći od osnovne premise da saobraćaj treba da se kontroliše tamo gde i počinje – na samom mobilnom uređaju. Policy‑on‑Device (PoD) rešenje koje omogućava neosetna prebacivanja između različitih mreža, a pored inteligentnog klijenta na samom mobilnom uređaju, u procesu odlučivanja i prebacivanja među mrežama učestvuju i serveri kod operatora. Analitički sereveri stalno prate kvalitet veze preuzimajući podatke direktno od klijenta, a Policy server stalno šalje nova pravila za povezivanje, zavisno od kvaliteta veze i pravila koje je definisao operator, da bi korisniku uvek obezbedili odgovarajući kvalitet povezivanja (Quality of Experience).

Naravno, operator može sam da određuje pravila povezivanja i da, na primer, daje prednost 4G mreži ili da forsira WiFi offload na prepunom stadionu koji je naprosto nemoguće kvalitetno pokriti mobilnim predajnicima kada se igra važna utakmica. Snaga NetWise sistema je upravo u tome što se pravila mogu menjati često i značajno, kroz mrežu, a opet – pod punom kontrolom operatora.

NetWise se stalno razvija da bi savladao sve složenije zadatke upravljanja mrežom koje koriste vodeći operatori kao što su Sprint, kao i veliki WiFi hotspot provajderi kao što je Comcast, najveći kablovski operator u Severnoj Americi. NetWise nalazi svoje mesto i u firmverima mnogih proizvođača koje koriste Intel komponente. Naime, NetWise koristi i Smart Radio Management da bi inteligentno uključivao i isključivao radio‑servise u zavisnosti od toga koji se prenos koristi. NetWise je modularan i visokoprilagodljiv, a inženjeri i programeri kompanije Smith Micro nadograđuju ovu platformu rešavajući nove izazove mobilne ere.

NetWise za angažovanje korisnika

Ono što je sveže i novo u NetWise sistemu, to je mogućnost da se platforma iskoristi za bolje angažovanje korisnika. Naime, analizom podataka iz korišćenja računara, posebno onih koji se odnose na kupovinu, uz sve napore, ne daje ni približno tako dobre rezultate kao ogroman set podataka koji je raspoloživ iz mobilnog telefona.

A razlog je vrlo jednostavan – mobilni telefon je uz korisnika tokom mnogo većeg broja dnevnih aktivnosti. Nije važno samo koje smo mobilne aplikacije gledali i koje smo servise koristili, već NetWise Captivate beleži i podatke o tome gde smo išli ili koliko smo se zadržavali. Ne samo da se može ustanoviti da ste posetili neki potrošački centar, već i to u kojoj ste se tačno radnji zadržali kod kase. Naravno, korisnici koji su skloni paranoji, najpre će se uplašiti za svoju privatnost. Naravno, NetWise Captivate uključuje sve neophodne opcije kojima sami korisnici mogu da kontrolišu koje će podatke da stave na raspolaganje, ali analiza ove zaista Big Data kolekcije može vam znatno pomoći da do vas ne stižu nasumične reklamne ponude, već one koje vas zaista zanimaju, i da telefon postane istinski digitalni partner u vašem životu.

Pogledajmo veoma prost primer. S obzirom da često svraćate u kafeteriju na putu s posla ka kući, NetWise Captivate analitika zaključuje da ste ljubitelj kafe. Nakon užurbanog dana, rado biste popili kafu, ali žurite da pokupite decu u vrtiću te vremena za kafu nema. NetWise Captivate serveri ipak uočavaju da na putu ka vrtiću postoji kafeterija s kafom za poneti. To je moguće, zahvaljujući kombinaciji servisa za lociranje (poput GPS‑a) i profilisanja korisnika. Ako kafeterija takođe koristi mobilnu aplikaciju za plaćanje, može u nju da integriše NetWise Captivate mogućnosti koje uče vaše navike, pa lako možete da naručite kafu, platite istu telefonom i samo je pokupite sa odgovarajućeg pulta na putu ka vrtiću.

Pored toga što brine da vam umesto kafe ne ponude sladoled, NetWise Captivate pruža i moćne razvojne alatke koje mogu da se implementiraju u aplikacije i koje mogu da sarađuju sa sve popularnijim lokacijskim gedžetima (locatio beacons, poput Apple iBeacons identifikatora), kao i da se integrišu sa mobilnim platformama za oglašavanje ili aplikacijama za brigu o korisnicima (CRM, customer relationship management). Na kraju, sve kontroliše korisnik i sve je podređeno tome da se on što ugodnije oseća i, što je najvažnije, da mu se ponude tačno oni sadržaji koje voli, na način koji voli, uz mogućnosti direktnog plaćanja telefonom, bilo da se radi o dodatnim premijum sadržajima ili, preko potrebnoj, kafi.

Smith Micro, ovde i odmah

Ovo, naravno, nisu jedini tehnološki izazovi kojima se bavi Smith Micro, ali odlično ilustruju napore kompanije da uvek bude među čelnicima mobilnih inovacija, a često i da kreira trendove. NetWise zadire u samo jezgro mobilnih uređaja i praktično omogućava nesmetanu komunikaciju u sve složenijim heterogenim mrežama. NetWise je podređen zadatku da olakša razumevanje između onih koji nude usluge i onih kojima su te usluge potrebne, uz što bolje, lakše i brže prepoznavanje korisničkih potreba.

Ako ste maštali o tome da postanete deo tima koji se bavi ovako sofisticiranim mobilnim servisima, Smith Micro je mnogo bliže nego što mislite – veliki deo razvojnog tima se nalazi u Beogradu, a kompanija je u stalnoj potrazi za inženjerima i programerima koji razumeju savremene bežične komunikacije i dele Smith Micro vizije o nesagledivom potencijalu mobilnih uređaja.

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,