Španija uvodi posebna pravila zbog agresivnog oglašavanja kripto- imovine
Španija je napravila korak ka regulisanju sve agresivnijeg oglašavanja kripto- imovine koje, naročito putem društvenih mreža, cilja velike grupe ljudi. Oglašivači i kompanije na tržištu kripto- imovine moraće da obaveste CNMV (Nacionalna komisija za berzu) o budućim kripto- kampanjama, naročito ukoliko one ciljaju preko 100.000 ljudi. Takođe će morati da potencijalne investitore upozore o rizicima.
U reklami je sve moguće
U Španiji novi propisi vezani za oglašavanje kripto imovine stupaju na snagu od sredine februara ove godine. Investitori u kripto imovinu, moraće da se obaveste o rizicima uključenim u takva ulaganja. Na reklamama sve izgleda privlačno, ali realani izazovi u vezi sa brzim rastom kriptovaluta jesu izazovi nepredvidivosti i nestabilnosti. Zato će obavezan korak u budućim oglašavanjima biti upozorenja o rizicima.
Nova pravila primenjivaće se i na pružaoce usluga kripto- imovine koji se oglašavaju, kao i na bilo koga ko se oglašava sam ili preko treće strane. Ovo se posebno odnosi na influensere sa preko 100.000 pratilaca, zbog toga što su unajmljeni i plaćeni da promovišu kripto imovinu. I oni će imati obavezu da, pre kampanja, obaveste CNMV i upozore na rizike.
Fudbaler Andres je, nedavno, javno iskritikovan zato što je na Twitter i Instagram nalozima reklamirao platformu za kriptovalute, “Binance”. Preporučeno mu je da se, prethodno, dobro informiše o rizicima ulaganja u kriptovalute, naročito kada savetuje druge da i oni investiraju.
Izvor: reuters