Star Wars svetlosni mačevi na Coca-Cola bocama uz pomoć OLED tehnologije
S obzirom da Star Wars: The Rise of Skywalker izlazi 20. decembra, sigurno ćete viđati veliki broj proizvoda koji se vezuju za predstojeći film, ali verovatno je da će malo njih biti tako jedinstveni kao ove Coca-Cola boce. Na njima se nalaze glavni likovi Rey i Kylo Ren, sa svetlosnim mačevima koji zasvetle kad god dodirnete etikete.
Ukoliko se pitate koja svemirska magija omogućava da se boca osvetli, odgovor je OLED (organic light-emitting diodes). Da, ista tehnologija koju verovatno podržava ekran na vašem telefonu ili skupljem televizoru, a ovde je da bi omogućila svetlosnim mačevima Rey i Kylo Ren da „ožive“.
Tehnologiju je kreirao berlinski startap pod nazivom Inuru. Na svakoj boci se nalazi jedna od dve pametne etikete koje je kompanije napravila. Etikete sadrže implementiranu štampanu bateriju i diode potrebne da se nešto osvetli. Kada dodirnete nalepnicu šalje se električna struja diodama, čime se zatvara krug. Prema rečima stručnjaka iz kompanije Inuru, štampana baterija može da izdrži najmanje 500 aktivacija. Kompanija tvrdi da su diode „ekološki prihvatljive“, jer se proizvode bez upotrebe retkih zemljinih metala. Primena pametnih etiketa sa temom Star Wars-a je očigledno jedna od pametnijih, ali kompanija vidi kako tehnologija pronalazi svoj put do pakovanja, reklama, kućnih aparata i još mnogo toga u budućnosti.
Nažalost, ako želite da imate neku od ovih flaša koje su u ograničenoj seriji, moraćete da rezervišete put u Singapur. Trenutno Coca-Cola planira da pusti samo 8.000 boca kao deo promocije „Galactic Hunt“ koju kompanija vodi između 6. i 22. decembra u Singapuru. Za tri vikenda između tih datuma, ljubitelji Star Wars-a u Singapuru će imati zadatak, da reše tragove kako bi osvojili bocu. Kao i kod većine tehnologija, ova vrsta etiketa će verovatno biti sve rasprostranjenija kako tehnologija bude sve pristupačnija.
Izvor: Engadget