BIZIT 11 - prvi dan

Stock integracije

Fotografija je proizvod. Potrebe za fotografijama su velike, ali je ponuda na Stock sajtovima već milionska, pa je i zarada agencija, ali i autora sve skromnija. Adobe je potražio rešenje u integraciji stock‑a sa aplikacijama u kojima se slike najčešće i koriste

photography-art

Već smo pisali o Stock‑u i elaborirali opcije koje to tržište nudi (PC#198 – „Stock fotografije“), kao i pristup i dileme pojedinca koji bi iz sveta hobija ili profesije poželeo da na ovaj način radi za tržište. Iako to zadovoljstvo skoro anonimnog participiranja u proizvodnji slika i isto tako odmerenog odabira i kupovine dobro funkcioniše, promet se smanjuje. Produkcija slika je prevelika, a i broj Stock agencija je vremenom porastao. Možda promet i ne opada zbirno, ali raspodela prihoda po agencijama pokazuje znake opadanja. Moguće je da tim pretpostavkama doprinosi i porast broja onih koji danas mogu da slikaju i koji nisu nužno kontributori Stock agencija. Danas mnogo ljudi snima mobilnim uređajima i znatan deo tog materijala moguće je koristiti (barem na Web‑u), a ne treba zapostaviti ni pogubni uticaj i dalje prisutne piraterije.

Stock provajderi očito prepoznaju nešto veliko dok je još malo, pa je i politika prodaje počela da se menja. Po principu „ne planirati znači planirati neuspeh“, sistem prodaje počeo je polako da se menja. Slobodni strelci, dizajneri i grafički urednici i dalje mogu da pretražuju pojedinačne fotografije koristeći Search servise agencija, ali sada im se sugeriše da to nije baš isplativo. Zato se usmeravaju na kupovinu „paketa“ u okviru kojih, na mesečnom ili godišnjem nivou, mogu da pokupe odgovarajući broj Stock proizvoda (fotografije, vektori, video, muzika). Uostalom, „paket aranžmani“ su zaživeli i kod prodaje softvera. Uz pakete se obično nude i dopunski servisi, uglavnom skladištenja i/ili neki drugi vid mrežne cloud funkcionalnosti.

Pročitajte i:  Sonijev CMOS senzor za automobilske kamere

Kompanija Adobe je omogućila spajanje svog glavnog Creative Cloud softverskog paketa sa Stock‑om, ali sopstenim. Agencija koja prodaje fotografije ne može se napuniti slikama preko noći, pa je Adobe odrešio kesu i krajem 2014. godine kupio Stock agenciju Fotolia osnovanu 2005. godine. Predstavnici kompanije su tada istakli da će Fotolia i dalje funkcionisati kao samostalna agencija, ali da su namere da se, paralelno sa tim, vremenom integriše u Creative Cloud servis. Ova nabavka je tada bila veliki posao za Adobe, jer se kompanija već uveliko bavila elementima mogućeg kreativnog odnosa sa fotografima i dizajnerima, smatrajući da će time dodatno produbiti vezu sa svojim korisnicima. Tako je Adobe Stock servis integrisan sa verzijom matičnog paketa Creative Cloud 2015, pa su korisnici sada u mogućnosti da pristupe milionima slika direktno iz svojih desktop aplikacija.

Adobe Stock 11

Adobe Stock može da se koristi na dva načina. Kako je integrisan sa Creative Cloud bibliotekama, korisnik može svom projektu lako dodati prikaz stock fotografije sa vodenim žigom sa Adobe Stock sajta, smeštajući je na panel biblioteke. Odatle se, u aplikacijama koje podržavaju biblioteke (Photoshop, Illustrator, InDesign, PremierePro, Dreamweaver, Adobe Muse i After Effects), slika prevlači u projekat na kome se radi. Kada se korisnik uveri da mu fotografija odgovara, može da kupi sliku direktno sa panela biblioteke. Nakon toga, sve će linkovane instance takve slike (u otvorenim dokumentima) biti ažurirane licenciranom slikom visoke rezolucije i bez vodenog žiga. Drugi način je klasičan download prikaza slike sa vodenim žigom ili slike u punoj rezoluciji (posle plaćanja) i njenim ubacivanjem u aplikaciju uobičajenom import komandom.

Pročitajte i:  Kako prepoznati slike koje je generisao neki AI

Sve ovo savršeno funkcioniše i kod nas. Treba da uspostavite komunikaciju sa lokalnim prodavcem (zastupnikom), pod uslovom naravno da ste korisnik Creative Cloud paketa ili neke od pripadajućih aplikacija. Zastupniku se plaća licenca za Adobe Stock i ona se mora vremenski podudarati sa licencom za aplikaciju. U ponudi je Adobe Large Stock koji za cenu od 2.400 do 3.000 dolara godišnje (bez PDV‑a) nudi 9.000 slika,  dakle, računajte na trošak od 200 do 250 dolara mesečno, iako se pretplata kupuje na minimum godinu dana. Tu je i Adobe Stock Small koji podrazumeva godišnji izdatak od 360 do 480 dolara i obezbeđuje 120 slika godišnje. Tako je Adobe spojio dve logične celine, dopunivši rad profesionalaca velikom dozom komfora.

www.extreme.rs

Nenad Veljković

Objavljeno u časopisu PC#233

 

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , ,