Tech giganti se trude da isprate zahteve tržišta za softverima za rad od kuće
Kako broj zaraženih i smrtnih slučajeva od novog koronavirusa drastično raste, vlade, škole i kompanije širom sveta preduzimaju drastičnije mere kako bi se ublažilo širenje virusa. Ovi potezi uzrokuju da kompanije ubrzavaju već rastući trend rada od kuće, čime je povećana potražnja za softverima koji takvo radno okruženje omogućavaju.
Karantini, otkazivanje događaja i uvođenje rada od kuće uveliko su podstakli potražnju za softverima za video pozive i razmenu poruka koji omogućavaju ljudima da isprobaju i održavaju neku sličnu rutinu poslovanja kao i uobičajeno. Kao odgovor, softverske kompanije kao što su Zoom, Microsoft i Google ponudile su svoj softver besplatno i uložile su napor kako bi udovoljile sve većoj potražnji korisnika.
Rast upotrebe softvera
Microsoft Teams od kraja januara zabeležio je porast upotrebe od 500% za sastanke i pozive, izjavio je portparol. Upotreba je porasla i u Sjedinjenim Državama, barem među Microsoft zaposlenima, od kojih su mnogi dobili uputstva da rade od kuće. Početkom marta, obim razgovora na Microsoft Teams platformi porastao je za 50%, dok su video i audio sastanci povećani za 37% u odnosu na nedelju dana ranije.
Upotreba aplikacije Zoom je povećana za više od 30% od početka februara kod poslodavaca koji su uveli restrikcije, prema podacima kompanije Productiv, koja pomaže ostalim firmama da prate kako zaposleni koriste softver. Upotreba Zoom-a se takođe povećala i za one koji nisu uveli ograničenja.
Tech kompanije daju opcije besplatno
Iako je koronavirus sigurno izazvao porast potražnje za tim aplikacijama, Zoom, Microsoft, Google i Slack nude mnoge mogućnosti svojih proizvoda besplatno. Zoom je ukinuo vremensko ograničenje za svoje video pozive za besplatne verzije u Kini, kao i za škole u Japanu, Italiji i SAD-u, po zahtevu. Microsoft svakome nudi besplatnu premijum verziju Teams-a tokom šest meseci i ukinuo je postojeće korisničke limite na svojoj besplatnoj verziji. Premijum Teams proizvod je već dostupan bez dodatnih troškova onima koji plaćaju Office Suite, a Teams je već bio besplatan za mnoge škole.
Takođe, Google je početkom marta najavio da će svojim preduzećima ponuditi video-konferencijske funkcije – na primer, veće sastanke do 250 ljudi i mogućnost snimanja – besplatno korisnicima G Suite-a i G Suite-a za obrazovanje do 1. jula 2020. godine. Slack je oduvek imao besplatnu verziju. U poslednje vreme pokušava da uhvati ritam sa prilivom novih korisnika nudeći besplatne vebinare sa opcijom live postavljanja pitanja i davanja odgovora, konsultacije telefonom i informacijama o najboljim načinima za rad od kuće.
Raste broj preuzimanja
Rast popularnosti ovih aplikacija vidljiv je iz podataka o preuzimanju. Zoom je prošle nedelje prvi put postao najpreuzimanija poslovna aplikacija u SAD-u na iOS-u i bila je u vrhu poslovnih aplikacija na još 11 tržišta. Teams su se popeli na 4. mesto u App Store-u, dok su Hangouts Meet i Slack ostali na 10. i 11. mestu, respektivno. Situacija je bila slična i za Google Play Store.
U međuvremenu, u Italiji su poslovne aplikacije poput Google-ovih Hangout Meet i Classroom najčešće preuzimane prošle nedelje. Pretprošle nedelje, App Annie je primetila da je u Italiji zabeležen veliki porast broja preuzimanja poslovnih aplikacija, pri čemu je jedna nedelja u februaru „obeležila najveću nedelju za preuzimanje poslovnih aplikacija u Italiji ikada“. Trend je bio sličan u Kini, gde su aplikacije za biznis i obrazovanje zabeležile najveći porast u preuzimanju u kategoriji aplikacija.
Koronavirus je promenio status načina rada od kuće sa rastućeg trenda i stavio ga u centralni fokus za one kojima je posao usko vezan za računar. Da li će to trajati u velikoj meri zavisi od dužine i ozbiljnosti širenja koronavirusa – i od toga da li softver koji podržava rad od kuće odgovara zahtevima ove povećane potražnje.
Izvor: Vox