Telstra internom greškom otkrila podatke klijenata
Najveća telekomunikaciona kompanija u Australiji Telstra, navodi da je 132.000 korisnika pogođeno internom greškom koja je dovela do otkrivanja podataka o korisnicima.
Nije u pitanju sajber napad
Telstra, ima 18,8 miliona korisničkih naloga. To je skoro oko tri četvrtine stanovništva Australije. Prema internim izveštajima, detalji su javno dostupni zbog “neusklađenosti baze podataka”.
„Uklanjamo identifikovane podatke o klijentima koji su pogođeni, rekao je u saopštenju glavni finansijski direktor kompanije Telstra Michael Ackland.
Pogrešno otkrivanje podataka dolazi nakon što je kompanija u oktobru pretrpela manje kršenje podataka. Kompanija je to pripisala upadu trećih strana. Tada su razotkriveni neki podaci zaposlenih još od 2017.godine. U mejlu internog osoblja kompanije navodi se da je broj pogođenih sadašnjih i bivših zaposlenih u tom napadu iznosio 30.000.
Što se tiče aktuelnog problema, Ackland navodi da „nije u pitanju nikakva sajber aktivnost“.
„Zaštita privatnosti naših klijenata je apsolutno najvažnija i ovo ne predstavlja kršenje njihovog poverenja“. „U procesu smo kontaktiranja svakog pogođenog klijenta kako bismo ga obavestili šta se dogodilo, dodao je Ackland.
Australijski telekomunikacioni, finansijski i vladini sektori bili su u stanju pripravnosti od septembra. Tada je Optus. koji je u vlasništvu Singtela, drugi po veličini telekom operater u zemlji, otkrio hakerski napad koji je doveo do krađe ličnih podataka 10 miliona naloga.
Podaci otkriveni u tom napadu uzeti su prilikom kompleksnog hakovanja. Podaci koji su ukradeni uključivali su kućne adrese, vozačke dozvole i brojeve pasoša u jednom od najvećih kršenja sajber bezbednosti u Australiji.
Izvor: Reuters