Teslini vožači pod nadzorom dok koriste autopilot
Tesla autopilot trenutno je pod istragom Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja. Zbog 12 nesreća na autoputu i jedne nesreće koja se završila tragično. Sada kompanija proširuje pristup eksperimentalnoj verziji softvera.
Tokom vikenda, Tesla je proširio pristup najnovijoj verziji veoma kontroverzne funkcije automatizovane vožnje u vrednosti 10.000 dolara. Izvršni direktor Elon Musk oglasio se na Twitteru, rekavši da bi vlasnici mogli početi da traže pristup beta verziji. Međutim, Musk je napomenuo da je “FSD 10.1 potrebno još 24 sata testiranja”.
Za sada, pristup najnovijoj verziji softvera nije osiguran. Umesto toga, vozači moraju da pristanu da Tesla nadgleda njihovu vožnju sedam dana. Ako se smatraju sigurnim vozačima, mogu imati pristup eksperimentalnom softveru. Nasuprot tome, kompanije za autonomna vozila, poput Argo AI -a, provele su svoje testne vozače kroz opsežnu obuku kako bi osigurale da mogu bezbedno da nadgledaju eksperimentalne sisteme autonomne vožnje dok se testiraju na javnim putevima, što je potpuno drugačiji zadatak od bezbedne vožnje.
Bolje “ne kočiti”
Tesla kaže da pet faktora utiče na to da li ste kao vozač dovoljno bezbedni da izvršite zadatak nadzora nedovršenog automatizovanog sistema vožnje koji je trenutno pod istragom Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na autoputevima zbog desetak sudara u parkirana vozila hitne pomoći.
Konkretno, Tesla koristi povezanu prirodu svojih automobila i proizvoda osiguranja. To uključuje praćenje broja upozorenja o sudaru napred na 1.000 milja, događaje snažnog kočenja (iznad 0,3 G), svako agresivno okretanje (iznad 0,4 G), da li vozač preblizu prati druga vozila (u roku od 1 sekunde) i svako prisilno isključivanje autopilota . Tesla zatim koristi ove informacije i aktuarske podatke za izračunavanje predviđene učestalosti sudara, a taj broj se zatim pretvara u sigurnosnu ocenu od 0-100.
Nepotrebno je reći da reakcije na ovaj plan nisu bile u potpunosti pozitivne. Prošle nedelje, vlasti u San Francisku, koji ima možda najveću koncentraciju Tesla automobila na svetu, izrazile zabrinutost zbog sve većeg broja automobila koji testiraju FSD 10.1 na ulicama. Kalifornijski regulatorni ograni takođe istražuju da li je Teslina tvrdnja o „potpunosti samoupravljanja“ prihvatljiva.
Ove zabrinutosti su osnovane, ako se radi o ranim izveštajima vlasnika Tesle, Stephen-a Pallott-a koji je objavljivao video zapise na Twitteru koji pokazuju ponašanje njegovog automobila sa najnovijom verzijom. Jedan prikazuje prelazak dvostruke linije u suprotonom smeru, dok se drugi žale na fantomsko kočenje pa čak i na usporavanje kretanja pešaka na pešačkom prelazu.
Možda su zabrinjavajući izveštaji investitora Geri-ja Black-a, koji uspeo da poveća svoju ocenu bezbednosti sa 91 na 95 tako što je “upalio žuta svetla“, “nije kočio dok je biciklista na raskrsnici i nije se zaustavio dok je prolazio kroz znakove zaustavljanja.”
Izvor: ArsTechnica