Top50 2024

Toyota razmišlja o automobilu na solarni pogon koji ne mora da se zaustavlja

Dok je Tesla zauzet radom na novim dugotrajnim baterijama u cilju smanjivanja troškova i obaranja rekorda, Toyota pokušava da osmisli način na koji će automobili na solarni pogon imati autonomiju u izuzetno dugom vremenskom periodu (na primer, zauvek).

PCPress.rs Image

LA Times je izvestio da se Toyota Moto Corp., Sharp Corp i Japanska organizacija za razvoj nove energije i industrijske tehnologije (NEDO) udružuju na ovom projektu kako bi izradili Prius-a koji bi u suštini mogao da radi večno. Električni automobili su super efikasni u poređenju sa dizel vozilima. Međutim, i dalje im treba stanica za punjenje. Automobili sa solarnim pogonom nude prednost u tome što ih ne treba nigde priključiti. Ukoliko Toyota može da stvori bateriju koja bi bili u stanju da obezbedimo dovoljno struje automobilu za celu noć, vozilo bi potencijalno moglo zauvek da radi. Zvuči dobro, ali će biti težak izazov za tim koji radi na ovom projektu da svoje planove sprovedu u delo.

„Prednost solarnog automobila je u tome što – iako se ne može voziti na duge staze – zaista je nezavisan od stanice za punjenje“, izjavio je Koji Makino, menadžer projekta u Toyota-i za LA Times.

Pročitajte i:  Sharp predstavlja konceptni model minivan LDK 

Naravno, ipak smo daleko od toga i nećemo biti svedoci ove tehnologije ni u bliskoj budućnosti. Njihov cilj uključuje automobil koji ne mora da se zaustavi da bi se napunio, što je vrlo ambiciozno. Trenutno, Prius plug-in hibrid koji se prodaje za više od tri miliona jena (oko 28 hiljada dolara) ima solarne panele kao opciju. Međutim, vozilo se puni samo kada je parkirano, a maksimalna količina struje za vožnju traje samo oko šest kilometara. Ipak, tim ima zanimljiva otkrića u svom novom istraživanju, uključujući novi Prius na solarni pogon koji je testiran od jula, piše Interesting Engineering.

PCPress.rs Image

Za početak tim je proizveo solarne panele koji pretvaraju sunčevu svetlost na nivou efikasnosti većoj od 34%, što nije zanemarljivo u poređenju sa oko 20% koliko trenutni paneli na tržištu imaju. Pored toga, napravili su solarne ćelije debljine oko 0,03 mm koje se mogu postaviti na krov automobila, haubu i hatchback. To znači da automobil može da bude opremljen električnim sistemom koji može da puni vozilo čak i kada je u pokretu. Mitsuhiro Yamazaki, direktor odeljenja sistema za solarnu energiju NEDO-a, kaže da ako se automobil vozi samo četiri dana nedeljno u trajanju od najviše 50 kilometara dnevno, nije ga potrebno nigde priključiti.

Pročitajte i:  Suzuki i Toyota produbljuju EV saradnju

Izvor: Ubergizmo

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , ,