Trend pravljenja akcione figure uz pomoć AI – najnoviji način na koji ljudi zloupotrebljavaju AI
Nakon što smo konačno ostavili za sobom neslavni AI trend sa Studio Ghibli stilizacijama, uleteli smo pravo u sledeći: akcione figure nas samih.

Strah od propuštanja (FOMO) je stvaran
Da budemo iskreni, mnogi su napravili sopstvenu figuru koristeći nove mogućnosti ChatGPT 4o za generisanje slika — jer kako da ne? Kao što biste i očekivali, ChatGPT je uradio sjajan posao. Bar ovaj put, za razliku od Ghibli ili Muppet AI trendova, ne prisvajamo tuđu intelektualnu svojinu kako bismo pravili čudne i bizarne slike.
Zašto su svi u ovom trendu?
Razumemo zašto svi to rade. Prvo, ove slike izgledaju kao prava pakovanja akcione figure. Dodaci koji se odnose na lična interesovanja, pa čak i opcionalna dodatna glava, zaista su genijalni.
Što je kvalitetniji rezultat, to se AI trend brže širi. Generisane slike su toliko ubedljive da čim su se pojavile na društvenim mrežama, ljudi su odmah počeli da traže uputstva kako da naprave svoju verziju.
Akcione figure u pakovanju postale su toliko popularne da sada postoje i YouTube tutorijali.
Cena AI mimova
Sve ovo jeste zabavno — ali ima svoju cenu.
Za početak, tu je pretplata na ChatGPT Plus (~20 USD mesečno), iako možete dnevno generisati nekoliko slika i besplatno, u zavisnosti od opterećenja servera. Ali važnije je ono što stoji iza toga: cena održavanja AI modela poput GPT-4o.
Prema jednom izveštaju biblioteke Univerziteta Kvins, „AI modeli troše ogromne količine vode i emituju velike količine ugljenika tokom proizvodnje, treniranja, rada i održavanja.“ Jedna studija sa Kornel Univerziteta navodi da samo treniranje GPT-3 modela može da ispari oko 700.000 litara čiste vode.
Ako mislite da ovakvi AI trendovi i mimovi ne troše resurse, samo pogledajte izjave CEO-a OpenAI-a, Sama Altmana: “Super je zabavno gledati kako ljudi uživaju u slikama u ChatGPT-u. Ali… naši GPU-ovi se tope. Privremeno ćemo uvesti ograničenja u broju generisanja dok radimo na tome da sistem postane efikasniji. Nadamo se da to neće dugo trajati! Korisnici na besplatnom nivou (free tier) će uskoro moći da generišu 3 slike dnevno”.
AI sadržaj nije besplatan za planetu i možda bismo trebalo da ga koristimo pažljivije i pametnije.
Jesmo li promašili poentu?
Drugo važno pitanje: Da li ljudi koji koriste AI samo za trendovske slike propuštaju njegovu pravu vrednost?
AI postaje sve pametniji. Možda će već sledeće godine stići do opšte veštačke inteligencije (AGI), koja može biti pametnija od nas. A mi ćemo i dalje praviti postere za filmove sa sopstvenim likom — i bićemo šokirani kada nam AI uzme posao. Put ka pravoj upotrebi AI-ja je korišćenje kao praktičnog alata: za pisanje, uređivanje prezentacija, pravljenje sadržaja, rezimee članaka, organizaciju, i slično. Platforme kao što su ChatGPT, Gemini, Copilot, Apple Intelligence, i uskoro Alexa+, sve nude alate koji poboljšavaju svakodnevni život i rad. Naravno, mogu generisati slike i video snimke, ali alati kao što je Adobe Firefly su korisniji za suptilne izmene postojećih vizuala — uklanjanje pozadine, ljudi, objekata itd.
Ljudi svakako koriste AI za sve ove korisne stvari, ali te svakodnevne aktivnosti se gube u moru trendova i mimova, poput mog „životnog“ akcionog junaka u plastičnom pakovanju.
Izvor: Techradar


