Top50 2024

Twitter kažnjen sa 150 miliona dolara

Twitter u SAD-u mora da plati kaznu od 150 miliona dolara nakon što su ga zvaničnici za sprovođenje zakona optužili da nezakonito koristi podatke korisnika za prodaju ciljanih oglasa. Federalna trgovinska komisija (FTC) i Ministarstvo pravde kažu da je Twitter prekršio sporazum koji je imao sa regulatorima. Twitter je obećao da neće davati lične podatke kao što su brojevi telefona i adrese e-pošte oglašivačima. Federalni istražitelji kažu da je kompanija za društvene mreže prekršila ta pravila.

PCPress.rs Image

Nije im prva kazna

Twitter je kažnjen sa oko 550.000 dolara u decembru 2020. zbog kršenja evropskih pravila o privatnosti podataka GDPR. FTC je nezavisna agencija američke vlade čija je misija sprovođenje antimonopolskog zakona i promocija zaštite potrošača. Oni optužuju Twitter da je prekršio naredbu FTC-a iz 2011. godine koja je eksplicitno zabranila kompaniji da lažno predstavlja svoju privatnost i bezbednosnu praksu. Twitter najveći deo svog prihoda generiše od oglašavanja na svojoj platformi, što omogućava korisnicima u rasponu od potrošača preko poznatih ličnosti do korporacija da postavljaju poruke od 280 karaktera. Prema žalbi koju je podnelo Ministarstvo pravde u ime FTC-a, Twitter je 2013. godine počeo da traži od korisnika da daju ili broj telefona ili adresu e-pošte kako bi poboljšali bezbednost naloga.

Pročitajte i:  Bluesky krši pravila u EU 

Da bi potvrdio autentičnost naloga, Twitter zahteva od ljudi da navedu broj telefona i adresu e-pošte. Te informacije takođe pomažu ljudima da resetuju svoje lozinke i otključavaju svoje naloge ako je potrebno, kao i za omogućavanje dvofaktorske autentifikacije. Dvofaktorska autentifikacija pruža dodatni nivo sigurnosti slanjem koda na broj telefona ili adresu e-pošte kako bi se korisnicima pomoglo da se prijave na Twitter zajedno sa korisničkim imenom i lozinkom. Ali, prema FTC-u, barem do septembra 2019. godine, Twitter je takođe koristio te informacije da podstakne svoje oglašavanje. Optužuje se da dozvoljava oglašivačima pristup bezbednosnim informacijama korisnika.

Pored kazne, Twitter takođe mora:

  • prestati da koristi brojeve telefona i adrese e-pošte koje je nezakonito prikupio;
  • obavesti korisnike o svojoj nepravilnoj upotrebi bezbednosnih informacija;
  • obavestite korisnike o radnji FTC-a za sprovođenje zakona;
  • objasni korisnicima kako da isključe personalizovane reklame;
  • pruži opciju višefaktorske autentifikacije kojoj nije potreban broj telefona;
  • implementirati poboljšani program privatnosti i bezbednosti koji uključuje prijavljivanje incidenata FTC-u u roku od 30 dana.
Pročitajte i:  Threads sada omogućava kreiranje prilagođenih feedova, baš kao i Bluesky – evo kako

Izvor: BBC

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: