Uber olakšava vožnju sa uslužnom životinjom
Uber je predstavio novu funkciju dizajniranu da olakša ljudima sa invaliditetom vožnju sa uslužnim životinjama.
![PCPress.rs Image](https://i0.wp.com/pcpress.rs/wp-content/uploads/2025/02/uber.png?resize=800%2C450&ssl=1)
Godinama je Uberova politika prema uslužnim životinjama bila u skladu sa državnim i saveznim zakonom: dozvoljeno im je da se voze u svakom trenutku bez dodatnih troškova. Ali sada kompanija dozvoljava kupcima da se identifikuju kao vlasnici uslužnih životinja kako bi vozačima dala veću vidljivost kada očekivati krznenog pratioca. Nova funkcija takođe uključuje upozorenje vozačima da izbegavaju otkazivanje vožnje ili diskriminaciju kupaca sa uslužnim životinjama.
Nova funkcija je „razvijena u protekle dve godine u saradnji sa vodećim organizacijama za zastupanje i uslužnim radnicima životinja, što će pomoći da Uber iskustvo bude još bolje“, rekao je Chris Yoon, menadžer proizvoda za kapital u Uberu, u blogu.
Vlasnici uslužnih životinja sada mogu da uđu u svoja podešavanja u aplikaciji Uber i popune obrazac za ispunjavanje uslova i izaberu opciju koja će ih identifikovati kao nekoga ko će se voziti sa uslužnom životinjom. Oni takođe mogu da izaberu da li da obaveste vozače o toj činjenici – iako to nije potrebno.
Ako se odluči da obavesti vozače, a vozač zatraži da otkaže putovanje po preuzimanju, vozač će dobiti obaveštenje koje ga podseća da je protivzakonito da odbije da preveze nekoga zbog njihove službene životinje i potvrđuje da želi da nastavi sa otkazivanjem . „Svaki vozač koji prekrši ovu politiku može trajno izgubiti pristup platformi“, kaže Yoon.
Uber već nudi vožnje prilagođene kućnim ljubimcima u nekim gradovima, tako da se nadamo da kupci neće pokušati da zloupotrebe ovu funkciju registrujući životinje koje nisu uslužne. Ipak, Zakon o Amerikancima sa invaliditetom izričito zabranjuje traženje dokumentacije ili posebne identifikacije za službene životinje.
Kako napominje portparol Uber-a Sarah Casanovas, „smernice savezne ADA predlažu postavljanje sledećih pitanja kada nije očigledno koju uslugu životinja pruža: 1) da li je vaša životinja potrebna zbog invaliditeta i 2) za koji posao ili zadatak je vaša životinja obučena izvoditi.” Uber takođe ima politiku koja se odnosi na „životinje za emocionalnu podršku“, na koje vozači imaju diskreciono pravo da uskrate vožnju ako žele.
Ali dok vozači Uber kućnih ljubimaca takođe mogu da naplate vozačima naknadu za čišćenje ako se njihovi krzneni saputnici proliju ili, hm, stave bilo kakva iznenađenja na zadnje sedište, vozači ne mogu učiniti isto za jahače sa uslužnim životinjama. U stvari, ako vozačima sa uslužnim životinjama vozač nepropisno naplati naknadu za čišćenje, oni mogu zatražiti povraćaj novca od kompanije.
Izvor: TheVerge