Ubuduće bez limita na reklamne troškove domaćih kompanija
Zahvaljujući inicijativi Privredne komore Srbije, privrednici će od naredne godine kompletna izdvajanja za reklame knjižiti kao trošak u poreskim bilansima, odnosno umesto dosadašnjih do deset odsto, sada će im se priznavati sva ulaganja u marketinške svrhe.
Zastupajući interese svojih članica, PKS je predložila ukidanje dosadašnjeg praga za marketinške troškove. Ministarstvo finansija je prihvatilo predlog i ovu novinu, uz ranije najavljenu promenu načina obračuna poreske amortizacije, ugradilo u Nacrt zakona o porezu na dobit pravnih lica, saopšteno je iz PKS.
Predloženim zakonskim izmenama uvažena su i zalaganja PKS za uvođenje podsticaja privredi za inovacije, istraživanje i razvoj. Kako je predloženo, ulaganja u istraživanje i razvoj priznavaće se kao rashod i to u dvostruko većem iznosu od stvarnog troška, dok će se 30 odsto investicije u nova privredna društva knjižiti kao poreski kredit. Takođe, od oporezivanja će biti oslobođeno čak 80 odsto prihoda ostvarenog korišćenjem intelektualne svojine.
Ovo je samo deo prihvaćenih inicijativa i predloga za koje se PKS zalagala u proteklom periodu u procesu zastupanja interesa privrede. Prema jučerašnjoj oceni ministra finansija Siniše Malog, to je doprinelo da se u nova zakonska rešenja ugradi glas privrednika, a u pripremljeni paket poreskih zakona donese smanjenje opterećenja i poreskih podsticaja kompanijama i preduzetnicima.
Osim najave prvih koraka ka rasterećenju privrede, smanjenju troškova i poboljšanju poreskog ambijenta, ovaj potez Ministarstva finansija je i priznanje PKS za doprinos unapređenju poslovnog okruženja, a privrednicima znak da će, u relaksiranim uslovima, moći lakše da planiraju proširenje svojih aktivnosti i nova ulaganja.
Izvor: B92