Verizon prodao svoju medijsku grupaciju za 5 milijardi dolara
Ukoliko postoji neko pravilo u modernom biznisu, u kome ništa nije kako izgleda i ništa nije sasvim sigurno, gde najveće turističke kompanije nemaju nikakve hotele a najvrednije automobilske kompanije ni ne prave profit na automobilima, to je da “Danas jesi, sutra nisi.” U to se iz prve ruke uverio Verizon, koji je nekako uspeo da proda svoju medijsku grupaciju sa nekada mega-popularnim sajtovima, i da pritom zabeleži ogromne gubitke.
Velika prodaja
Najnoviji izveštaji su potvrdili ranije špekulacije da je Verizon prodao svoje medije. U ovoj grupi su i AOL i Yahoo!, nekada izuzetno popularni sajtovi koji su praktično dominirali medijskom scenom pre pojave pametnih telefona. Brendovi koje je, između ostalih, držao Verizon Media uključuju:
- Yahoo!
- Yahoo! Mail
- Tech Crunch
- Yahoo! Finance
- Engadget
- Yahoo! Entertainment
- RYOT
- AOL
- Yahoo! Life
- Yahoo! News
- Yahoo! Fantasy
- Yahoo! Sports
- Rivals
- Makers
- Built by Girls
- AutoBlog
- Flurry
- In the Know
Verizon je prodao svoju Verizon Media grupu kompaniji Apollo Global Management, što je matična kompanija poznatih kazina iz Las Vegasa (Venetian Resort and Casino, Las Vegas). Transakcija je navodno procenjena na oko 5 milijardi dolara, što je značajno manje od sume koju je Verizon trošio na kupovinu gore pomenutih sajtova.
Samo na AOL je 2015. godine potrošeno 4,4 milijarde dolara, a na kupovinu Yahoo-a 2017. godine oko 4,5 milijardi, što je ukupno 9 milijardi dolara samo za ta dva sajta! Prema sporazumu je predviđeno da Verizon zadrži oko 10% učešća u svojoj nekadašnjoj medijskoj grupaciji.
Tradicionalni gubitaši
Ovo nije prvi put da je Verizon izgubio značajnu sumu novca na ulaganju u medije. Svojevremeno je Yahoo kupio Tumblr 2013. godine, što je bio jedan od glavnih razloga da se Verizon odluči na kupovinu Yahoo-a. Na kraju je Verizon 2019. godine prodao Tumblr za svega 3 miliona dolara, što je skoro 400 puta manje od sume koju je Yahoo platio za Tumblr – nekih 1,1 milijardu dolara, što govori o dramatičnom gubitku vrednosti, ali i uticaja.
Izvor: GSMArena