WhatsApp uvodi nove AI alate za poslovne korisnike
Meta je lansirala svoj prvi AI-driven program za ciljanje oglasa za poslovne korisnike na WhatsApp-u. Meta pokušava da generiše prihod od popularne aplikacije za ćaskanje.
Zaokret za WhatsApp
CEO Mark Zuckerberg je najavio nove alate u video snimku. Ova najava predstavlja zaokret za WhatsApp. WhatsApp predstavlja uslugu za šifrovane poruke koja se ponosi svojim standardima privatnosti i koja je dugo izbegavala vrste ciljanih oglašivačkih alata koji su osnova drugih Meta aplikacija, kao što su Facebook i Instagram.
Meta već nekoliko godina uvodi funkcije za trgovinu i plaćanje na aplikaciji. Tu su uključeni alati za “poslovne poruke” koje kompanije mogu koristiti za vođenje razgovora sa korisnicima i slanje marketinških materijala ljudima koji su podelili svoje brojeve telefona sa kompanijama.
Ranije su ti alati bili jednostavni, korišćeni za slanje poruka svim korisnicima koji su pristali da primaju obaveštenja kompanije. Novi AI alati će koristiti ponašanje na Facebook-u i Instagram-u da bi ciljali poruke ka onim korisnicima koji su najverovatnije otvoreni za njih. Uslov je da korisnici koriste isti broj telefona na svim nalozima.
Šef strateških tržišta WhatsApp-a, Guilherme Horn, rekao je da će ovi AI alati omogućiti kompanijama da optimizuju isporuku oglasa korisnicima koji su najverovatnije zainteresovani. “Ovo je veoma važno za poslovne korisnike jer plaćaju za te poruke.”
Meta intenzivira napore da zaradi novac od WhatsApp-a, svoje najveće aplikacije po broju dnevnih korisnika. Uprkos popularnosti usluge i njenoj impresivnoj ceni akvizicije od 22 milijarde dolara 2014. godine, do sada je doprinela samo malim delom ukupnom prihodu Mete.
Novi AI chatbot
Na konferenciji je Meta takođe predstavila novi AI chatbot koji će direktno odgovarati na poslovne upite u ćaskanju. To predstavlja rani test Zuckerberg-ovog cilja da ubedi kompanije da outsource-ju svoje komunikacije automatizovanim alatima.
Chatbot će pomagati korisnicima sa uobičajenim zahtevima kao što su pronalaženje kataloga ili konsultovanje radnih sati, slično postojećim AI platformama za korisničku podršku.
Takođe je najavljeno da se dodaje brazilski trenutni digitalni način plaćanja PIX. PIX je nekada bio viđen kao potencijalni konkurent.
PIX, koji je dizajnirala centralna banka, predstavljao je oko 39 odsto transakcija obavljenih u Brazilu prošle godine. On nudi slične usluge kao WhatsApp alat za plaćanje, kao što su transferi novca između pojedinaca i kupovine od kompanija.
WhatsApp je slične usluge počeo da nudi u Indiji prošle godine.
Izvor: Reuters