Zaposleni u Apple-u sve više kritikuju kompaniju
Grupa zaposlenih u Apple-u napisala je otvoreno pismo izvršnom rukovodstvu kompanije žaleći se na novu politiku koja dozvoljava samo dva dana rada od kuće. Oni kažu da Apple-ovi razlozi za sprovođenje politike nisu dobri i da je ta politika rasipna i nefleksibilna.
Sve veće nezadovoljstvo zaposlenih
„Odluku za pilot projekat hibridnog rada okarakterisali ste kao kombinaciju „potrebe za ličnom zajednicom“ i vrednosti fleksibilnog rada“, navodi se u pismu. „Ali u stvarnosti se ne priznaje fleksibilan rad i vođen je samo strahom. Strah od budućnosti rada, strah od autonomije radnika, strah od gubitka kontrole.“
„Svim našim kupcima govorimo koliko su naši proizvodi odlični za rad na daljinu, ali mi sami ne možemo da ih koristimo za rad na daljinu? Kako možemo očekivati da naši kupci to shvate ozbiljno? Kako možemo razumeti koje probleme rada na daljinu treba rešiti u našim proizvodima ako ih ne koristimo“?
U martu je Apple najavio da će se korporativni zaposleni vratiti u kancelariju i da moraju biti tamo dva dana u nedelji do 2. maja. Zatim će od 23. maja, preći će na hibridni model sa obaveznim radnim danima ponedeljkom, utorkom i četvrtkom.
Izvršni direktor Tim Cook nazvao je prednosti lične saradnje „nezamenljivim“. Takođe, u e-poruci izvršni tim je govorio o važnosti „slučajnosti koja dolazi od naletanja na kolege“ tokom rada u kancelariji.
Međutim, pismo se suprotstavlja argumentima u kojima se kaže da lična saradnja u nekim slučajevima nije ni potrebna tokom meseca. Apple-ova zatvorena kancelarijska struktura otežava naletanje na kolege, dodajući da su daljinski alati kao što je Slack bolji za saradnju. Takođe, Apple-ove kancelarije otvorenog plana ograničavaju koncentraciju „potrebnu za kreativnost i duboko razmišljanje“.
Napominje se je svakodnevno putovanje „veliki gubitak vremena, kao i mentalnih i fizičkih resursa“. Takođe, navodi se da ova politika favorizuje ljude koji mogu da priušte da žive u blizini kancelarije. „Ukratko, to će dovesti do privilegija u odlučivanju ko može da radi za Apple a ne ko bi najbolje odgovarao određemim pozicijama.
Možda je najubedljiviji argument bio da je Apple bio licemeran u načinu na koji plasira svoje proizvode. „Svim našim kupcima govorimo koliko su naši proizvodi odlični za rad na daljinu, ali mi sami ne možemo da ih koristimo za rad na daljinu?“ navodi se u pismu. „Kako možemo očekivati da naši kupci to shvate ozbiljno? Kako da razumemo probleme rada na daljinu treba rešiti u našim proizvodima ako ih zapravo ne kopristimo?“
Pismo je još jedan znak rastućeg nezadovoljstva zaposlenih u Apple-u, koji se često predstavlja kao progresivan i inkluzivan u svojim oglasima. Zaposleni su nedavno počeli da organizuju podsticaj za „pravu promenu“ u kompaniji“, pa su čak i stvorili pokret #AppleToo. Kompanija se takođe suočava sa istragom američkog Nacionalnog odbora za radne odnose, koji razmatra žalbe zbog neprijateljskih uslova rada.
Izvor: Engadget