(Zlo)upotreba Linkedin-a za nalaženje ljubavnih partnera
Pored sajtova koji su nastali sa namerom da ljude širom sveta povežu u potrazi za ljubavnim avanturama, kao na primer tinder, okcupid i eharmony, neki drugi tokom vremena naplanirano postanu platforme za traženje romantičnog partnera. Verovali ili ne, takav je slučaj sa Linkedin-om, čija je osnovna svrha da pomogne korisnicima da se poslovno povežu sa kolegama i mogućim poslodavcima. Međutim, u poslednjih par godina je ovaj servis dobio i alternativnu funkciju, te je za neke korisnike postao mesto preko koga se traže potencijalni ljubavni partneri.
Moli Fedik, ekspert za sajtove za zabavljanje i glavni urednik Hindge-ovog oficijalnog bloga, navodi da iako misli da je korišćenje Linkedin-a kao sajta za pronalaženje ljubavnih partnera neprimereno, može da razume zašto bi neko to radio: “Linked-in je najmanje ‘rizična’ platforma društvenih mreža preko koje možete da se povežete sa nekim. Ako vas neko odbije, uvek možete da kažete da ste samo hteli da se povežete profesionalno, te da odbacite svaki vid tvrdnje da ste zapravo želeli da se upustite u romantičnu vezu. Zato mislim da ljudi koriste Linkedin da testiraju inicijalno raspoloženje potencijalnog partnera, te smatraju da ova društvena mreža omogućava manje agresivan pristup nego Facebook ili Instagram”.
Pored ovoga, Linkedin takođe predstavlja relativno “bezbednu” mrežu za ljude koji žele da prevare partnere, jer Linkedin profil ne izaziva toliku sumnju kod partnera, niti toliko podozrenje kao nalozi na društvenim mrežama koje su prepoznatljive upravo po potencijalu za pokretanje novih ljubavnih izleta.
Časopis Glamur razgovarao je sa ženskim i muškim korisnicima Linkedin-a od kojih je većina iznela stavove da ga više ne vide kao bezbedan prostor oslobođen seksualne tenzije. Dok se većina poruka od nepoznatih ljudi na Facebook-u, Instagramu i Twitter-u uglavnom tumače kao potencijalni romantični prilazi, stvari se zakomplikuju kada se izmeša ono za šta je LinkedIn inicijalno pravljen (profesionalno povezivanje) sa onim za šta ga određeni ljudi koriste (zabavljanje). Naime, kada vas neko kontaktira na LinkedIn-u, i kada više nemate sigurnost da su njihove namere profesionalne, kako ćete znati da li je to pokušaj udvaranja ili poslovna prilika? Za sada budućnost Linkedin-a kao mreže za poslovno povezivanje ostaje nesigurna.
Izvor: Glamour