Znate li ko je upravo napunio 18 godina i pokreće gotovo 40% sajtova širom sveta?
Iako se broj registrovanih sajtova meri u milijardama, gotovo tri četvrtine je neaktivno. A kad je reč o aktivnim sajtovima, na scenu stupa glavni junak naše priče – WordPress. Čak i ako niste upućeni u izradu sajtova, verovatno ste čuli za ovaj popularni CMS (Content Management System). Kako je nedavno postao punoletan (prva verzija WP-a je objavljena 27. maja 2003. godine), red je da ispričamo nekoliko zanimljivosti o njemu.
Dominacija
Iako brojke variraju u zavisnosti od izvora, procena je da gotovo 40% svih aktivnih sajtova na svetu koristi WordPress. Ako gledamo samo sajtove koji koriste neki od CMS-ova, udeo WordPressa raste na preko 60%. Među kompanijama koje ga koriste ima zaista poznatih imena, mada ga neke koriste samo za blog, a kod drugih je kompletan sajt izrađen u WordPressu. Među njima su: Sony, IBM, UPS, Microsoft… Zanimljivo je da WP pokreće i sajt Whitehouse.gov.
Zašto je WordPress tako popularan?
Nije teško videti zašto je WP tako popularan. U pitanju je platforma koja omogućava pravljenje sajtova na veoma jednostavan način, a istovremeno nudi i neverovatnu fleksibilnost, pa je pogodna i za početnike i za profesionalce sa specifičnim zahtevima.
Još jedan od bitnih faktora je cena. Naime, WordPress je besplatan, a postoji i veliki broj dodataka za nadogradnju funkcionalnosti sajta, koji su takođe besplatni. Naravno, postoje i dodaci koji se plaćaju, mada je najčešći koncept da je osnovni oblik dodatka besplatan, a da se puna funkcionalnost „otključava“ plaćanjem. Kad smo već kod dodataka, WordPress je Open Source projekat i ima ogromnu zajednicu, pa je jasno zašto postoji više od 55.000 dodataka. Upravo je zajednica najznačajniji faktor celog projekta, jer ne samo da je „iznedrila“ sve pomenute dodatke, nego i pruža pomoć svima koji imaju problem, pa gotovo da nema izazova koji ne možete rešiti uz informacije dostupne na internetu.
U tri koraka do WordPress sajta
Iako WordPress prati glas da je jednostavan za korišćenje, često se može čuti „Nisam siguran da li ću moći, nikad nisam pravio sajt“. Kako bi dodatno olakšale izradu sajta, pojedine hosting kompanije u okviru svojih paketa nude i specijalne alate. Dobar primer je SuperHosting, koji nudi besplatni WordPress Manager, uz čiju pomoć i apsolutni početnici mogu napraviti svoj sajt u samo nekoliko koraka. Ovaj moćni alat ne pomaže samo prilikom instalacije, nego vrši i sigurnosne provere i ubrzava rad sajta.
Još uvek niste sigurni da li možete sami da napravite sajt u WordPress-u? Zašto ne probate? Pomenuti SuperHosting uz svaki domen koji registrujete kod njih daje 3 meseca potpuno besplatnog hostinga. Naziv domena vam je u svakom slučaju neophodan, bilo da sajt radite vi ili platite da ga uradi neko drugi, a tri meseca je sasvim dovoljno vremena da isprobate njihov WordPress Manager i svoje umeće.
Sve je to super, ali ja nisam web dizajner
Uz WordPress ne morate biti dizajner. Dostupno je na hiljade različitih tema, što besplatnih što onih koje se plaćaju, pa možete iskoristiti neku koja se uklapa u koncept vašeg sajta i vašu viziju. Iole bolje teme nude veoma jednostavno prilagođavanje boja i rasporeda elemenata, pa se i modifikacija vrši bez poznavanja programiranja.
Woocommerce
Kad savladate prve korake, možda poželite da komercijalizujte svoj sajt. Još jedan bitan „sastojak“ WordPress-a je WooCommerce. U pitanju je e-commerce platforma, odnosno dodatak koji vaš sajt pretvara u online prodavnicu. O popularnosti i snazi ovog dodatka najbolje govori podatak da od milion najvećih svetskih sajtova za trgovinu, čak 22% koristi WooCommerce.
Mladić u punoj snazi
WordPress nije čekao punoletstvo kako bi sazreo. Već godinama predstavlja ozbiljnu i moćnu platformu, koja ne samo da omogućava lako pravljenje sajtova, nego i nudi priliku za lepu zaradu, tako što ćete drugim korisnicima ponuditi dodatak koji ste vi napravili. A sve počinje prvim korakom – izradom sajta u WordPress-u. Vreme je da ga napravite.