Uprkos rizicima, BYOD trend sve zastupljeniji
Čak trećina organizacija koje primenjuju BYOD koncept prijavljuje gubitak podataka o klijentima, pokazuje studija čije rezultate je objavila kompanija Samsung Electronics.
U ovoj studiji učestvovalo je 490 menadžera informacionih i IT tehnologija iz organizacija koje zapošljavaju najmanje 1000 ljudi širom Belgije, Francuske, Nemačke, Italije, Holandije, Poljske, Španije i Velike Britanije.
Radi se o organizacijama u kojima je dozvoljeno korišćenje privatnih telefona, tableta i laptopova za poslovne svrhe, takozvani Bring Your Own Device (BYOD).
Uprkos tome, BYOD trend je sve zastupljenij jer ukoliko se njime dobro upravlja, on može da donese mnoge prednosti. Organizacije koje primenjuju pro-BYOD politiku zabeležile su za 17 odsto manje godišnje telefonske račune, što je skoro 7 miliona evra po kompaniji. Uz to, 40 odsto organizacija sa pro-BYOD politikom zabeležile su veće angažovanje zaposlenih što je za rezultat imalo povećanje produktivnosti.
Tamo gde se primenjuje pro-BYOD politika, oko 30 odsto zaposlenih koristi prednosti programa, a smatra se da će taj broj biti za 7 odsto veći za dve godine.
„Naša studija jasno pokazuje da organizacije mogu mnogo toga da dobiju ako njihovi zaposleni koriste sopstvene mobilne uređaje za posao. Mnoge velike firme, ukoliko ne prihvate priliku za mobilno obavljanje poslova kroz smart telefone, tablet i laptop računare, bilo putem politike BYOD ili politike ‘Choose Your Own Device’ („Izaberi svoj uređaj”) mogu staviti svoju organizaciju u konkurentski nepovoljan položaj. Ipak, naša analiza pokazuje i koliku opasnost predstavlja BYOD, kao i zabrinjavajuće nizak prioritet koji mnogi menadžeri tome daju”, rekao je Endru Mils, izvršni direktor B2B u Samsung Electronics Europe.
“Mogućnost da se putem mobilnih uređaja izgube podaci o klijentima i druge poverljive informacije jeste pretnja za mnoge organizacije. Zato moraju da se pobrinu da njihova strategija poslovne mobilnosti ima visoko bezbednu infrastrukturu u osnovi, zajedno sa efikasnim i jasnim smernicama koje će se dosledno primenjivati“, dodao je on.
То је она трећина компанија која се у потпуности ослања на Мајкрософтове технологије. Мајкрософтов ентерпрајз концепт је застарео и никако се не уклапа у нове трендове (облак, БЈОД, танке клијенте, мобилне технологије итд). Други проблем је што готово ниједна компаративна анализа не укључује потрошњу енергије када се упоређују разна ентерпрајз решења, а то је врло значајан параметар у тотал кост оф онершип.
Ако озбиљно извагате све ове параметре схватићете заправо да присуствујемо заласку Мајкрософтовог концепта компјутинга. Ово је врло јасно и самом Мајкрософту. Због тога се грчевито боре да њихова мобилна платформа не доживи и дефинитивну пропаст, а то је и разлог што се десктоп генерација топ менаџмента која размишља у старом формату неумољиво склања са најодговорнијих позиција. Осим основног концепта компјутинга Мајкрософт ће морати из корена да промени и бизнис модел (што је много теже) ако мисли да преживи. Нисам оптимиста.