Activision Blizzard propada? Stotine stručnjaka pred otkazom
Activision Blizzard, nekada sinonim za uspešnu gejming kompaniju, nalazi se u ozbiljnoj krizi. Svakim danom stiže neka nova loša vest – nakon informacije o padu vrednosti akcija za 10% sada je stigla najava masovnih otkaza.
Kompanija poznata izdavanju hit igara Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch, Diablo, Hearthstone, i mnoge druge, planira da ozvaniči vest da je u planu otpuštanje stotina zaposlenih. Ova akcije se prigodno zove “restrukturiranje” a dolazi nakon slabe prodaje igara i problema sa finansiranjem brojnih projekata.
Ova vest dolazi nakon pada vrednosti akcija, ali i razlaza sa studiom Bungie koji stoji iza igre Destiny. Kako javlja Kotaku, najviše se za svoj posao brinu zaposleni koji su radili upravo na ovoj igri, a koje je kompanija zaposlila namenski za ovaj projekat. Kako su se kompanije razišle, oni su sada višak jer ih je teško inkorporirati drugde.
Ipak, oni nisu jedini koji strahuju za svoj posao. Problem je što je kompanija izgubila skoro pola vrednosti svojih akcija u poslednja četiri meseca. Pad od 48% je prilično velik, pa tako akcije sad vrede oko 43 dolara naspram 84 dolara koliko su vredele u oktobru prošle godine.
Fortnite jedan od uzročnika pada giganta?
Velike gejming kompanije našle su se u problemu usled promena na tržištu na kojem dominiraju “besplatne” igre. Tu se pre svega misli na Fortnite, trenutno najpopularniju free-to-play na planeti. Koncept zarade u ovakvim igrama se zasniva na mikrotransakcijama.
Na ovaj način se od gejmera uzimaju pare “na malo”, dok klasični format prodaje podrazumeva da AAA naslovi koštaju oko 60 evra. Problematično je što su i ove igre počele da ubacuju mikrotransakcije pored toga što je igrač već istresao novčanik da je kupi.
Pored ovih tendencija, Activision Blizzard ima i druge probleme. Tu se pre svega misli na pogrešan način na koji se pristupa fanovima. Na BlizzConu sa mnogo pompe je predstavljena – mobilna igrica Diablo koji radi kineski studio?!?
Jedan od fanova je tada pitao zvaničnike da li je to možda provaprilska šala i gde je najava za Diablo 4? Čelnik kompanije je nadobudno pitao fanove da li imaju mobilne telefone, naglasivši da je reč o fantastičnoj igri. Blagorečeno reći, objašnjenje nije prošlo.
Ostaje da se vidi kako će se kompanija izvući. Bilo bi šteta da Blizzard, jedna od najboljih gejming kompanija propadne zbog loših poslovnih odluka. Overwatch je bio hit svojevremeno, ali je njegova slava prilično izbledela pred (free-to-play) Battle Royale naslovima. Možda Diablo IV bude spas? To će biti đavolski težak posao.
Izvor: Bloomberg