AI-proučavanjem ljudskog mozga do poboljšanja predavanja nastavnika
Nastavnici ne znaju uvek kako njihove metode funkcionišu. Naravno, mogu da postavljaju pitanja i da daju testove, ali nije uvek jasno ko je kriv ako gradivo ne bude usvojeno kako treba. AI bi mogao tu da pomogne. Istraživači Dartmouth College-a su izradili algoritam mašinskog učenja koji meri aktivnost u mozgu kako bi odredio koliko dobro razumete određeni koncept.
Tim je počeo svoje istraživanje sa brucošima i studentima inženjerima na polovini studija koji su polagali standardne testove, i odgovarali na pitanja o slikama dok su sedeli u fMRI skeneru. Odatle, istraživači su imali algoritam koji je generisao „neuralne poene“ koji su mogli da predvide učinak studenta. Što su određeni delovi mozga bili osvetljeniji, bilo je lakše reći da li je student shvatio koncepte.
Iako ovo zvuči uzbudljivo, ne očekujte da uskoro vidite skenere mozga u školama, jer postoje ograničenja u postojećim istraživanjima. Za početak, Dartmouth se fokusirao na STEM učenje – nije jasno da li bi vaš mozak reagovao na isti način na času književnosti. Neuralni poeni se takođe primenjuju samo na uske demonstracije znanja. To bi, međutim, moglo da pomogne nastavnicima da unaprede svoje časove tako što će identifikovati tehnike koje će odgovarati većini učenika pre nego što stignu rezultati ispita. Nemojte se iznenaditi ako škola na kraju postane mnogo privlačnija.
U svakom slučaju, ovo zvuči kao zanimljiv i uzbudljiv koncept i pokazuje određeni potencijal kako tehnologija može da poboljša sistem obrazovanja.
Izvor: Engadget