Top50 2024

Apple i Disney povlače svoje reklame sa X-a zbog povećanog antisemitizma

Više velikih oglašivača povlači svoje oglase sa X usred sve veće reakcije na antisemitski sadržaj na platformi. Apple, Disney i Lionsgate su navodno suspendovali oglase sa platforme nekoliko dana nakon što se činilo da vlasnik X Ilon Musk javno podržava antisemitsku teoriju zavere, prema Akios i The New York Times. Warner Brothers Discovery je takođe pauzirao svoje oglase, prema Deadline-u, kao i Paramount Global po CNBC.

PCPress.rs Image

Veliki niz kompanija koje bojkotuju X

Kompanije se pridružuju IBM-u, koji je u četvrtak potvrdio da suspenduje svoje oglase, dok je istraživao izveštaj u kojem je pronađeno da se oglasi za njegovo odeljenje Watson pojavljuju pored pronacističkog sadržaja. Izveštaj, koji je objavila nadzorna grupa Media Matters, takođe je pronašao oglase za Apple, Oracle i druge tehnološke kompanije pored sličnog sadržaja.

Izvršni direktor kompanije X je ranije rekao za Engadget da objave koje je identifikovao Media Matters više nisu unovčive i da „sistem X namerno ne postavlja brend aktivno pored ove vrste sadržaja, niti brend aktivno pokušava da podrži ovaj sadržaj plasmanom .” Izvršna direktorka X Linda Iaccarino takođe je rekla da je „X takođe bio izuzetno jasan u pogledu naših napora u borbi protiv antisemitizma i diskriminacije“.

Pročitajte i:  Xiaomi drugi u globalnoj prodaji

Mnogi X-ovi oglašivači su dugo bili zabrinuti zbog stanja govora mržnje na platformi, ali odlasci Apple-a, Disney-a, Lionsgate-a i IBM-a novi su udarac za ionako teško poslovanje kompanije sa reklamama. Čini se da je nedavni Maskov tvit, u kojem je izrazio saglasnost sa nalogom koji promoviše antisemitsku teoriju zavere, podstakao više oglašivača da se povuku sa platforme, barem privremeno.

Akios je izvestio da je Apple odlučio da “pauzira” sve oglašavanje na platformi, iako nije jasno da li je tu odluku doneo Muskov tvit, izveštaj Media Matters ili oboje. Kompanija nije odmah odgovorila na zahtev za komentar, ali ovo ne bi bio prvi put da je kompanija izrazila zabrinutost oko pravca platforme pod Muskovim vođstvom i njene uloge kao glavnog oglašivača. Izvršni direktor Apple-a Tim Kuk rekao je u septembru da se kompanija „stalno” preispituje da li treba da nastavi oglašavanje na X-u. Apple je takođe nakratko pauzirao oglase na X-u (tada Tviter) prošle godine, usred „nesporazuma” između dva izvršna direktora.

Pročitajte i:  Apple sprema podršku za digitalni ključ automobila za određena Volvo, Polestar i Audi vozila

Najnoviji egzodus oglašivača dolazi godinu dana nakon što su grupe za građanska prava pozvale na bojkot oglašivača nakon Muskovog preuzimanja Twittera usred zabrinutosti zbog porasta govora mržnje i opuštenih politika moderiranja sadržaja pod Muskom. Iako su se neki veliki Twitter oglašivači vratili na platformu, poslovanje kompanije sa oglašavanjem se nikada nije oporavilo. Musk je tokom leta rekao da je prihod kompanije od reklama pao za više od 50 odsto.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,