Apple je izbrisao WhatsApp i Threads iz svoje prodavnice aplikacija u Kini
Ovo se desilo nakon naredbe kineskog internet nadzornog tela koje je navelo nacionalne sigurnosne zabrinutosti.
Kina veruje da postoje bezbednosne pretnje
“Obavezani smo da pratimo zakone u zemljama gde poslujemo, čak i kada se ne slažemo”, rekao je portparol Apple-a. “Kineska uprava za kibernetski prostor naredila je uklanjanje ovih aplikacija sa kineske prodavnice aplikacija zbog njihovih zabrinutosti za nacionalnu sigurnost. Ove aplikacije ostaju dostupne za preuzimanje na svim drugim prodavnicama gde se pojavljuju.”
Aplikacije, obe u vlasništvu Meta (META), već su bile blokirane u Kini i nisu široko korišćene. One su mogle biti pristupačne u zemlji samo korišćenjem virtuelnih privatnih mreža (VPN) koje mogu enkriptovati internet saobraćaj i prikriti online identitet korisnika.
Brisanje ovih aplikacija od strane Apple-a (AAPL) predstavlja “dalje udaljavanje između već odvojenih tehnoloških univerzuma” u zemlji i izvan nje, rekao je Dankan Klark, predsednik Pekinškog investicionog savetodavnog BDA Kine.
“To će izazvati neugodnosti potrošačima i preduzećima (u Kini) koji komuniciraju sa porodicom, prijateljima ili klijentima u inostranstvu. Čak i ako koriste VPN-ove za pristup postojećim WhatsApp aplikacijama, one će tokom vremena postati zastarele i zahtevaće ažuriranje”, rekao je on.
Druga popularna zapadna društvena medijska aplikacija uključujući X, Facebook, Instagram i Messenger su i dalje dostupni na Apple-ovoj prodavnici aplikacija u Kini.
Ova odluka tehnološkog diva dolazi u trenutku kada prodaja iPhone-a opada u drugom najvećem svetskom ekonomiji. Prodaja njihovih pametnih telefona je drastično opala za 10% u prvom kvartalu ove godine, prema istraživačkoj firmi za tržište IDC.
Kompanija je izgubila zamah u Kini zbog nacionalizma, loše ekonomije i povećane konkurencije tokom poslednjih nekoliko meseci.
Ponovni uspon Huawei-a i drugih kineskih brendova, uključujući Xiaomi i OPPO/OnePlus, verovatno će se nastaviti, prema IDC-u. Kineski potrošači koji su nekada razmišljali o Apple-u sada se okreću nacionalnim brendovima zemlje.
Pored toga što je ključni centar proizvodnje, Kina ostaje važno tržište za Apple, budući da je najveće tržište iza SAD. Kompanija i dalje nudi popuste u zemlji kako bi povećala prodaju.Njen izvršni direktor Tim Kuk je posetio Šangaj upravo prošlog meseca kako bi otvorio drugu najveću prodavnicu Apple-a na svetu.
Izvor: CNN