BIZIT 2018: Drugi dan konferencije počinje pričom o poslovnom softveru
Drugi dan BIZIT 2018 konferencije su otvorili gospodin Dejan Abazović, državni sekretar za strateške poslove digitalne transformacije državne uprave iz Ministarstva javne uprave Crne Gore, te Branka Anđelković, direktor Centra za istraživanje javnih politika.
Gost iz Crne Gore je izložio dosadašnja iskustva u procesima digitalne transformacije, te podelio najveće izazove sa kojima se susedna država suočava na putu digitalne tranformacije u sklopu svojih evroatlantskih integracija. Gospođa Anđelković je izložila projekciju izazova sa kojima se Srbija susrela i s kojima će se tek susresti, te izrazila optimizam u pogledu njihovog prevazilaženja.
„Znanje je nova nafta i ono sada postaje kapital“, zaključila je Branka Anđelković.
Prvi blok dana je posvećen poslovnom softveru i održava se pod imenom Poslovni softver 4.0. Blok je otvorio Miodrag Ranisavljević, osnivač i vlasnik PoslovniSoftver.net portala, koji je govorio o svetskim trendovima i lokalnim prilikama u nastupajućoj eri Industrije 4.0. Upozorio je da automatizacija efikasnih poslovnih procesa uvećava efikasnost, dok primenjena na neefikasne poslovne procese samo uvećava neefikasnost. Takođe je naglasio važnost prilagođavanja softvera i ERP rešenja potrebama posla, umesto obrnutog smera, što je čest slučaj u praksi u našoj zemlji.
Predrag Stojanović, Data Protection Officer kompanije AB Soft, ja izlagao na temu GDPR-a i šta je sve potrebno znati u vezi sa njim. U okviru izlaganja vezanog za zaštitu podataka, dati su brojni primeri inicijativa i procesa koji su u međuvremenu pokrenuti, a vezani su za GDPR i zaštitu podataka korisnika generalno.
Prema analizi Deloitte-a, inicijalni uspeh je postignut, i većina kompanija se pridržava novih standarda zaštite podataka. Pokrenuti su i prvi procesi protiv internet giganata kao što su Facebook i Google, te je govoreno o ovim procesima koji su još uvek u toku. Takođe, određeni pomaci u pogledu zaštite podataka se primećuju u čitavom svetu, pa je tako Kina usvojila sopstveni nacionalni standard, a beležimo i situaciju da zbog ovih pravila mnogi sajtovu, kao što su LA Times ili Chicago Tribune blokiraju pristup korisnicima iz Evrope, a USA Today ima drugačiju stranicu za korisnike iz Evrope u odnosu na korisnike iz Severne Amerike i ostatka sveta.
Miloš Pucarević, BDM kompanije Go Pro, je govorio o najnovijem Microsoft Dynamics NAV Business Central rešenju fokusiranom na biznis korisnike. Kompanija Go Pro je Gold partner kompanije Microsoft i sa 60 zaposlenih stručnjaka predstavlja najveći NAV tim u zemlji, te je opslužila preko 60 zadovoljnih klijenata.
NAV softver se prodaje u 195 zemalja i ima preko 2,7 miliona korisnika. Business Central je rešenje kreirano na Dynamics NAV osnovi i može da se isporučuje kao servis preko interneta ili na infrastrukturi klijenta, a velika prednost jeste prisustvo automatski aktivnih Microsoft alata, te oslonac na veštačku inteligenciju i mašinsko učenje radi konstantnog unapređivanja.
Miloš Bošnjak, direktor IIB-a, je govorio o proizvodnji hrane kao poslu budućnosti. Veliki su izazovi pred agroindustrijom, od rastuće populacije koju treba prehraniti, preko velikih klimatskih promena i izazova, do adekvatne infrastrukturne podrške koju treba obezbediti kako bi se proces proizvodnje hrane osavremenio i digitalizovao.
“Šta je to digitalizacija? Mi smo u tom procesu već 30 godina, a termin digitalizacija je, što se nas tiče, forsiran iz nekih marketinških centara. Baveći se poslom, mi smo u neprestanom procesu digitalizacije,” rekao je Miloš Bošnjak.
IIB ima rešenje UPIS, koje vodi kompletan proces od njive do trpeze, omogućavajući firmama iz agroindustrije da brižljivo vode računa o svakom koraku svog poslovanja, od ugovaranja i otkupa, preko prerade i procesa proizvodnje hrane, do isporuka, obračuna cena, uslužnog skladištenja. Istovremeno, reč je o jednom od najuspešnijih alata za proces digitalizacije poljoprivrede, što će biti „vruća tema“ u narednom periodu u našoj zemlji.
Ana Čavala, OKI Product Manager iz kompanije Original je govorila o Sendys Explorer-u, rešenju za digitalizaciju dokumenata. Ono omogućava digitalizaciju dokumenata i njihovu konverziju u formate koji se mogu editovati, distribuciju dokumenata ili upload na odabranu destinaciju, te uvećava fleksibilnost editovanja i pristupa podacima, štampanja i preuzimanja, ali i poboljšava sigurnost dokumenata. Gospođa Čavala je na praktičnom primeru demonstrirala benefite korišćenja ovakvog rešenja u svakodnevnom vođenju dokumentacije, ali i u kontroli troškova.
Najzad, prvi blok je završen izlaganjem „PANTHEON Workflow – šta može da uradi za vas?“ gospođe Nevene Čkonjević iz kompanije Datalab SR. Omogućavajući veću kontrolu nad poslovnim procesima u kompaniji, snižavanje troškova, optimizaciju vremena i unpređujući produktivnost, ali i analizu uspešnosti implementacije projekta, ovo rešenje pomaže preduzećima da dramatično unaprede svoju poslovnu aktivnost. Demonstrirajući PANTHEON Workflow na praktičnom primeru, Nevena Čkonjević je posebno naglasila tri koraka za njegovo uvođenje u svakodnevno poslovanje: definisanje, optimizacija i integrisanje.