BIZIT 2022: Uvodno predavanje i poslovni softver
Prvo predavanje je održao profesor Dragan Đuričin, redovan profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, predsednik Saveza ekonomista Srbije petnaest godina, te član Ekonomskog saveta Vlade Republike Srbije skoro jednu deceniju. On je govorio o makroekonomskim pokazateljima za 2023. godinu i ekonomskim prilikama uopšte.
„Živimo u vreme univerzalne konektivnosti. Imamo ekonomsku krizu, klimatsku krizu, geopolitičku krizu, biološku krizu, veliki broj problema koji se međusobno prepliću. Naša ekonomija je od 2015. godine u procesu približavanja EU po pitanju ekonomskih performansi, ali je mala, nedovoljno razvijena, ne naročito dobro povezana i pri tome je zemlja bez izlaza na more, a u vremenu deglobalizacije koje će trajati to je veoma opasna stvar.
Mi imamo trostruki makroekonomski deficiit: tekući, kapitalni i fiskalni deficit. Imamo razne strukturalne neravnoteže kao posledice ekonomskog liberalizma. Ta politika je dovela celu svetsku ekonomiju u veliki problem, pa se pojavljuju ekstremni asimetrični šokovi: klimatske promene, kovid, geopolitički nesporazumi, uključujući rat u Ukrajini. Oni najviše pogađaju upravo one koji na njih nisu uticali i teško je odbraniti se od njih.
Ako bi se ovakvi trendovi industrijalizacije u svetu ograničenih resursa nastavili, do 2050. godine bi Sjedinjenim Državama trebala 5,1 planeta, a čak i jednoj Indoneziji, koja je zemlja u razvoju, 1,1 planeta. To je nemoguće.“ Potom je profesor Đuričin govorio o prelasku sa linearnog na cirkularni ekonomski model, uz objašnjavanje principa funkcionisanja savremene ekonomije, davši prisutnima uvid u kom će se pravcu kretati svetska ekonomija u narednim decenijama.
Poslovni softver
Filip Novak, regionalni menadžer kompanije Salesforce, je potom govorio o izgradnji poverenja sa kupcima. To poverenje mora biti bazirano na konkretnim i egzaktnim podacima, a Salesforce je upravo tu da ponudi odgovarajuća rešenja i sveobuhvatnu poslovnu analitiku kako bi se to postiglo.
„Nova generacija je odrasla uz digitalne alate i tehnologije, a kriza je doprinela da dodatno koristimo digitalne kanale u svakodnevnom životu. Stoga je za brendove veoma bitno da u tom smislu gradi odnose sa kupcima, bazirane na poverenju i empatiji. Naglasak je uvek na korisničkom iskustvu, što je u najvećoj meri u domenu marketinga. Svaka interakcija i svaki moment su dodirne tačke između vas i kupaca, i to danas obuhvata i sve digitalne kanale komunikacije, ne samo maloprodaju i iskustvo koje kupci stiču u radnjama. Stoga kupac mora biti u centru pažnje svih kanala komunikacije, uvek i stalno.“
Nadovezujući se na ovu priču, prisutnima se obratio suosnivač i CEO kompanije Kameleon Solutions, Igor Jovanovski. On je dao praktičan primer kako funkcioniše realizacija komunikacije i prodaje u praksi, oslanjajući se na interaktivni demo i dajući primer rešenja baziranog upravo na Salesforce tehnologijama. Opisao je primer poslovanja kompanije pre i nakon implementacije CRM rešenja.
„Kada se objedini profil korisnika, vi znate njegove korisničke navike. S modernim rešenjem postoje brojni benefiti. Podaci su uvek ažurni, korisnik može sam da ažurira svoj profil, kupci mogu biti kontaktirani na njima omiljenom kanalu na kome je i najveća mogućnost da će se odlučiti na kupovinu, kampanja se može pokrenuti ili zaustaviti na osnovu određenog cilja, troškovi se mogu egzaktno pratiti i tako dalje. Sve to vodi ka personalizaciji marketinga.“
Einar Geir Jonsson, CEO kompanije Unimaze Software, je govorio o rešenjima u domenu automatizacije koja ta kompanija nudi. Naglasak je na pojednostavljivanju poslovnih procesa i automatizaciji poslova prodaje.
„Verujemo da isporučujemo revolucionarne promene u industriji. Mi želimo da olakšamo rad i učinimo ga manje kompleksnim. Ogromni su potencijali uštede na svim nivoima, ali naročito kada posmatrate troškove koji su naizgled tako prosti i mali, poput izdavanja računa. Ali kada pomnožite troškove fakturisanja, papira, rizike greške koje mogu načiniti zaposleni, dođete do enormnih nivoa uštede. Mi smo potpuno globalno orijentisani, naše rešenje je moguće integrisati u svaki poslovni softver,“ istakao je Einar Geir Jonsson.
BIZIT se nastavlja tokom čitavog današnjeg i sutrašnjeg dana. Budite uz PC Press jer ćemo vas redovno izveštavati o svemu!